نهمین سفر سالیانه گروه جهادی رد پای یار آغاز شد
کد خبر: 3361180
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

نهمین سفر سالیانه گروه جهادی رد پای یار آغاز شد

گروه اجتماعی: نهمین سفر سالیانه گروه جهادی ردپای یار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گناباد، با حضور دانشجویان، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در روستاهای بخش کاخک این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نهمین سفر سالیانه گروه جهادی ردپای یار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گناباد، شامگاه پنج‌شنبه 19 شهریورماه با حضور دانشجویان، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در روستاهای بخش کاخک این شهرستان آغاز شد.

حس و حال این‌بار گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی گناباد با همه روزهای دیگر کمی متفاوت بود، در حالی که دانشگاه تعطیل است و همه دانشجوها در حال تفریح و گذران اوقات فراغت خودشان هستند، دیدن جوانان دانشجویی که بار سفر بسته در جوار دو شهید گمنام حاضر شدند، خبر از یک سفر معنوی و جذاب برای آنها می‌داد.

همه دانشجوها به محض ورود به گلزار شهدای گمنام دانشگاه می‌آمدند و پس از قرائت فاتحه، لحظاتی را با آنها درددل می‌کردند و برای سفری که داشتند از شهدا طلب یاری می‌کردند.

همه این جوان‌های دختر و پسر دانشجو حاضر شده بودند تا پس از تجدید عهد و پیمان با شهدا، حرکت جهادی خودشان را در قالب نهمین سفر سالیانه گروه جهادی ردپای یار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گناباد از کنار مزار شهدا آغاز کنند.

روحیه جهادی که کار بی‌منت و پرتلاش هست تقریبا از همین ابتدای سفر خیلی ملموس و قابل مشاهده بود، هر کدام از بچه‌ها و حتی مدیرانی که در جمعشون بودند بدون اینکه کسی از آنها کاری را بخواهد مشغول انجام یک فعالیت و آماده شدن برای سفر به روستاهای محروم بودند.

چقدر حس قشنگی داشت وقتی که تک تک بچه‌ها از زیر قرآن رد می‌شدند برای آغاز سفر، درست مثل همون حس و حالی که همه این دانشجوهای نسل سوم انقلاب فقط در فیلم‌ها و مستندهای اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل دیده بودند، با این تفاوت که آنها عازم سفر برای دفاع در جنگ نظامی بودند و اینها رزمندگان جبهه دفاع در برابر جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن هستند.

حس و حال قشنگ و نشاط فوق‌العاده‌ای که در همه این دانشجوها موج می‌زد و آنها از انتظار چندماهه خود برای آغاز اردوی جهادی می‌گفتند، همه نشان می‌داد که چرا مقام معظم رهبری تاکید فراوانی برای حضور جوانان در اردوهای جهادی و سازندگی دارند و حتی در این خصوص فرمودند: شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ى روستائى، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ى قرآن است.

کم‌کم داشتیم به روستای سنو که محل برگزاری مراسم افتتاحیه اردوی جهادی بود نزدیک می‌شدیم، بچه‌ها از خاطرات شیرین سفرهای جهادی قبلی خود می‌گفتند و لحظه لحظه به ذق و عجله برای آغاز اردو در بچه‌هایی که برای اولین بار در این سفرهای جهای حضور می‌یافتند بیشتر می‌شد.

پس از ورود به روستا، دیگر نیازی برای پرسیدن آدرس گلزار شهدای روستا نبود چراکه جمعیت زیادی از مردم از دور به چشم می‌خورد.

قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان و زن و مرد و جمع زیادی از مسئولان شهرستان در میان دود اسپند و صدای صلوات جمعیت از جوان‌های دانشجو استقبال کردند و بعد همگی در جلو گلزار شهدای روستا، زیارت شهدا را هم‌صدا با هم زمزمه کردند.

پس از غبارروبی گلزار شهدا با گلاب، اهدا شاخه‌های گل و خیرمقدم امام جمعه شهرستان گناباد، کم‌کم خورشید داشت غروب می‌کرد که همه حاضران پیاده به سمت مهدیه روستا که قرار بود مراسم افتتاحیه در آنجا برگزار شود حرکت کردند.

پس از اقامه نماز جماعت مراسم افتتاحیه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و خیرمقدم غلامرضا علیخانی یکی از جوانان روستا که چفیه یادگاری مقام معظم رهبری رو نیز به همراه داشت، آغاز شد. وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این اردوی جهادی، به تاثیر برگزاری چنین برنامه‌هایی در روستاها اشاره و اظهار امیدواری کرد که به همت همه جوان‌های کشور محرومیت از همه روستاها برطرف شود.

در ادامه این مراسم که امامان جمعه گناباد و کاخک، نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، بخشداران مرکزی و کاخک و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان حضور داشتند، جواد باقری مسئول گروه جهادی ردپای یار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: نهمین سفر این گروه جهادی امسال به مدت ده روز در روستاهای سنو، زیبد و بیهود از توابع بخش کاخک شهرستان گناباد برگزار می‌شود.

وی افزود: در طول برگزاری این اردو، دانشجویان پسر در اجرای پروژه‌های عمرانی همکاری می‌کنند و دانشجویان دختر فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی درمانی را در این روستاها انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه 60 دانشجوی دختر و پسر در این اردوی جهادی حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی همچون خانه بهداشت، خانه عالم، کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه بسیج از جمله پروژه‌هایی است که در به همت دانشجویان اردوی جهادی در این روستاها آغاز و یا تکمیل خواهد شد.

باقری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اردوهای جهادی اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا و ایثارگران، جوانان دانشجوی جهادگر تخصص خود را با روحیه و حرکت جهادی همراه می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال برخلاف سال‌های گذشته جوانان این روستاها هم دانشجویان را همراهی خواهند کرد، گفت: امیدوارم از دل برنامه‌هایی که در این چند روز برگزار می‌شود، گروه‌های جهادی به همت جوانان در داخل همین روستاها شکل بگیرد.

سید جواد محمدی معاون فرماندار گناباد هم در ادامه این مراسم، نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش و رفع محرومیت از روستاها را از جمله مزایای برگزاری اردوهای جهادی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این حرکت‌های جهادی علاوه بر توسعه و آبادانی روستاها، موجب زنده‌ماندن روحیه ایثار و تلاش جهادی در کشور می‌شود.

وی افزود: حضور دانشجویان به عنوان آینده‌سازان کشور باعث می‌شود تا آنها با مشکلات و محرومیت‌ها بیشتر آشنا شوند و بتوانند در آینده با کار و مدیریت جهادی در راستای خدمت به مردم تلاش کنند.

سخنرانی حجت‌الاسلام رجایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام صادقی‌نسب امام جمعه گناباد و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.

captcha