تداوم سیاست دولت پاکستان برای مبارزه با افراط‌گرایی در مدارس دینی
کد خبر: 3366009
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱

تداوم سیاست دولت پاکستان برای مبارزه با افراط‌گرایی در مدارس دینی

شعب خارجی: دولت و ارتش پاکستان طی نشستی مشترک بر تداوم سیاست‌ مبارزه با افراط‌گرایی در مدارس دینی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه تلویزیونی «ARY» پاکستان، در ادامه طرح ملی ضد تروریسم و سخت‌گیری در جلوگیری از خشونت، فرقه‌گرایی و اختلاف‌پراکنی میان ملت در جلسه ویژه دولت و ارتش پاکستان تصمیم گرفته شد تا برای تمامی مدارس، مساجد و حسینیه‌ها نامه اخطار صادر شود.

در این نامه هشدار داده شده است که مسئولان مراکز مذهبی، مدارس و مساجد از گذاشتن هرگونه کتاب، لوازم التحریر اختلاف‌برانگیز و موهن خود‌داری کنند و چنانچه از هر مرکز، مسجد و حسینیه وسایل فتنه‌انگیز کشف و ضبط شود با مسئولان آن به‌عنوان یک تروریست برخورد خواهد شد.

طبق طرح ملی ضد تروریسم اعلام شده است، مدارس دینی باید ظرف سه ماه آینده در این کشور ثبت‌ شوند؛ چرا که در غیر این صورت تعطیل خواهند شد.

همچنین با اجرای طرح ملی ضد تروریسم با تکفیر کردن یکدیگر، استفاده نادرست از بلندگوی مساجد و سخنرانی‌های اختلاف‌برانگیز برخورد خواهد شد.

در همین راستا، نخست‌وزیر پاکستان و رئیس ستاد ارتش این کشور اخیرا طی نشستی با سران مذهبی، از آنان خواستند که آمار دقیق مدارس دینی را به دولت بدهند که ثبت شود و شفاف باشد؛ زیرا برخی علما اعلام کرده‌اند که در تعدادی از این مدارس تروریسم و افراط‌گرایی تدریس و تبلیغ می‌شود.

در این نشست توافق شد که اسامی کامل مدارس دینی پاکستان در اختیار دولت قرار داده شود تا تردیدهای ایجادشده در زمینه نوع فعالیت‌ این مدارس برطرف شود.

دولت پاکستان تاکنون چندین مدرسه علوم دینی را به دلیل تبلیغ افراط‌گرایی تعطیل کرده است.

captcha