مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآنی الحافظون برگزار می‌شود
کد خبر: 3374167
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآنی الحافظون برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله منطقه‌ای سومین جشنواره قرآنی الحافظون در ناحیه مقاومت حبیب‌‌‌بن مظاهر برگزار می‌شود.

میثم امینی، کارشناس قرآن و عترت ناحیه مقاومت حبیب‌‌بن مظاهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای سومین جشنواره قرآنی الحافظون، گفت: این جشنواره در ناحیه مقاومت بسیج حبیب‌‌بن مظاهر‌ روز جمعه، دهم مهرماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: این جشنواره از صبح روز دهم آغاز می‌شود و مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد. در این مرحله حدود 80 نفر حضور خواهند داشت که 50 نفر از آنها را بانوان و 30 نفر نیز آقایان هستند.
کارشناس قرآن و عترت ناحیه مقاومت حبیب‌‌بن مظاهر با اشاره به اینکه در این مرحله نفرات اول تا سوم جواز حضور در مرحله نهایی این مسابقات را به‌دست خواهند آورد، تصریح کرد: بعد از برگزاری مسابقات نفرات اول هر رشته طی برنامه‌ای تجلیل خواهند شد.
امینی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه مقطع سنی تا هفت سال، هشت تا 16 سال و بالای 17 سال و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، در بخش مقطع سنی تا هفت سال شرکت‌کنندگان در رشته‌های 10 سوره کوچک قرآن، نیم جزء
آخر قرآن، جزء 30 قرآن، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین در مقطه سنی هشت تا 16 سال نیز شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ سه جزء قرآن کریم، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ ‌کل قرآن و حفظ موضوعی قرآن برگزار می‌شود.
کارشناس قرآن و عترت ناحیه مقاومت حبیب‌بن مظاهر بیان کرد: در مقطع سنی گروه سنی بالای 17 سال نیز شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی قرآن کریم حضور خواهد یافت.
امینی همچنین اظهار کرد: افرادی که حافظ 20 جزء و بیشتر قرآن کریم هستند به‌صورت مستقیم به مرحله نهایی این مسابقات که آبان‌ماه برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

captcha