اهداف و اقدامات غیرموازی قرآنی در این شورا موردنظر است
کد خبر: 3375745
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
شورای قرآن خوزستان باردیگر تشکیل جلسه داد؛

اهداف و اقدامات غیرموازی قرآنی در این شورا موردنظر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان روز گذشته ۷ مهرماه با ارائه مصوبات بلندمدت تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نخستین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان روز گذشته 7 مهرماه در استانداری خوزستان با حضور برخی از اعضا و نمایندگان آنها برگزار شد. در این جلسه پیرامون سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان تبادل نظر شد.

براین اساس سید کریم موسوی معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، اظهار کرد: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرانی استان خوزستان در استان‌ها با ریاست نماینده ولی‌فقیه، نائب رئیسی استاندار و دبیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت می‌پردازد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه در سال‌های گذشته این شورا به صورت منظم و ویژه در استان خوزستان برگزار نمی‌شد اما  با همت آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و استاندار خوزستان، روز گذشته این شورا برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی به عنوان نماینده تام‌الاختیار نماینده ولی فقیه در استان، فرج‌الله خبیر معاون استاندار و به عنوان عضو و برخی مدیران استانی و یا نمایندگان آنها حضور داشتند. البته در این نشست بر حضور همه مدیران کل استان تاکید شد.

موسوی با بیان اینکه در این شورا همچنین محمد انجم‌شعاع رئیس هیأت بررسی و پایش راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز حضور داشت، گفت: در این نشست همچنین در این نشست تاکید شد زمان برگزاری جلسات آینده، برنامه‌ها، راهبردها، اهداف، خط‌ مشی جلسات و خط‌ مشی فعالیت‌های قرآن استان به صورت جدی و کاملاً تنظیم شده برنامه‌ریزی شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به بیان مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: براساس این مصوبات مقرر شد همه نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در زمان مشخص گزارش‌های قرآنی خود را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارسال کنند. همچنین مقرر شد نماینده‌ای از سوی همه مدیران‌کل ادارات به عنوان کارشناسان تخصصی به منظور برگزاری برخی از جلسات شورا معرفی شوند.

وی تصریح کرد: 4 مبلغ بودجه فعالیت‌های قرآنی را در سالهای 90، 91 و 92 از دست دادیم که باعث تأسف است، این مبالغ قابل ذکر بوده‌اند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: با همت دکتر مقتدایی و دستور صریح وی این شورا به صورت جدی تا آخر سال برگزار می‌شود و سعی بر آن است بودجه فعالیت‌های قرآنی خارج شده به استان بازگردد. مطمئناً رویکرد هزینه این مبالغ با نظارت شورای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان، آیت‌الله موسوی جزایری و استاندار خوزستان است.

موسوی عنوان کرد: هدف از این شورا آن است که با کمک جامعه قرآنی استان به عنوان یک مجموعه مردم‌نهاد، سازمان‌های متعهد به فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های جدی و بلندمدت قرآنی پیگیری شود؛ همچنین در این شورا به دنبال آن هستیم که نقاط ضعف خود را با حضور کارشناسان برطرف کرده و مؤسسات مردم‌نهاد را تقویت کنیم. همچنین بخش زیادی از بودجه قرآنی به امور پژوهشی اختصاص داده می‌شود و در این راستا بیشترین تأکید بر کیفی کردن مناسبت‌های قرآن کریم است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: هدف دیگر در این شورا آن است که مدیران کل فرهنگی استان در حلقه‌ای کاملاً متعهد و منسجم به فعالیت‌های غیرموازی‌کارانه بپردازند.

به گزارش ایکنای خوزستان، اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان شامل استاندار خوزستان، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، مدیران کل تبلیغات اسلامی، حج و زیارت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، اجتماعی فرهنگی استانداری خوزستان، صدا و سیمای مرکز خوزستان، ورزش و جوانان و رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولی‌‌عصر(عج) استان، شهردار اهواز، ریاست فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، مدیرعامل جامعه قرآنی استان، امام جمعه موقت و نماینده ولی‌فقیه در شورای قرآن کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هستند.

captcha