همایش بین‌المللی «آموزش اسلامی» در کریمه برگزار می‌شود
کد خبر: 3381732
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

همایش بین‌المللی «آموزش اسلامی» در کریمه برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: همایش بین‌المللی «آموزش اسلامی در کریمه؛ مراحل تاریخی و شیوه‌‌های احیا»، 18 تا 21 مهرماه در شهر «یالتا» واقع در شبه جزیره کریمه برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، شهر یالتا در شبه جزیره کریمه، 18 تا 21 مهرماه سال جاری میزبان همایش بین‌المللی «آموزش اسلامی در کریمه؛ مراحل تاریخی و شیوه‌‌های احیا» خواهد بود.

این همایش به مناسبت ۵۱۵ سالگی مدرسه علوم اسلامی «زینجیرلی» که یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش اسلامی اروپای شرقی است، برگزار می‌شود و بزرگداشت «مینگلی کرای خان»، پایه‌گذار این مؤسسه علمی نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

«رابطه علم و اسلام در دوران طلایی حکومت أورضی در کریمه»، «علم و آموزش در کریمه»، «آموزش اسلامی در منطقه طاوریش کریمه»، «رویکردها وچالش‌های نهضت آموزش اسلامی در کریمه معاصر» از محورهای این همایش است.

همچنین در حاشیه همایش «آموزش اسلامی در کریمه؛ مراحل تاریخی و شیوه‌‌های احیا»، علاوه بر بازدید از بنای تاریخی موسسه علوم اسلامی «زینجیرلی» در کریمه، مستندی درباره این موسسه نیز پخش خواهد شد.

لازم به ذکر است، این همایش بین‌المللی به همت شورای وزیران کریمه، اداره امور دینی مسلمانان کریمه و شهر بندری «سواستوپول»، صندوق حمایت از فرهنگ، علم و آموزش اسلامی، موزه میراث فرهنگی ـ تاریخی «تاتار» در کریمه و دانشگاه آموزشی مهندسی کریمه برگزار می‌شود.

captcha