نگرانی وزرا در مورد بازار سرمایه جدی گرفته شود
کد خبر: 3381954
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
ابراهیم نکو:

نگرانی وزرا در مورد بازار سرمایه جدی گرفته شود

گروه اقتصاد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: لازم است نگرانی چهار وزیر در مورد بازار سرمایه جدی تلقی شود و نباید به عنوان تهدید بدان نگاه کرد تا در آینده شاهد حل مشکلات این بازار باشیم.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نامه اخیر چهار وزیر به رئیس‌جمهور و هشدار در مورد مشکلات بازار سرمایه اظهار کرد: متأسفانه بازار سرمایه، بیشتر به دلیل سیاست‌های غلط دولت قبلی شاهد تب و لرزهای ناخوشایندی بوده و در برخی مواقع شدت تب و لرز در حد نگران‌کننده است.

آثار سیاست‌های قبلی بر بازار سرمایه

وی ادامه داد: به ویژه در شرایط کنونی که انتظار مردم و نظر برخی کارشناسان بر این بود که با حاصل شدن توافق هسته‌ای، بازار سرمایه شاهد بهبود وضعیت باشد این نگرانی بیشتر شد؛ البته شاید نگاه برخی افراد بسیار خوشبینانه بود.

نکو افزود: این در حالی است که سیاست‌های گذشته موجب شد بازار سرمایه ایران از حالت یک بازار عادی خارج شده و به شرایطی ورود پیدا کند که معمولا می‌تواند شکننده باشد و بازار را با کاستی‌ و رکود مواجه کند.

لزوم توجه به انتظارات مردم از بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: به نظرم در شرایط کنونی، بازار سرمایه شرایط خاصی را پشت سر می‌گذراند و پیش‌بینی بنده بر این است که این بازار اکنون در حالت فوق‌العاده‌ای قرار گرفته که اگر نتوانیم به خوبی مدیریت کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، چه بسا به وضعیت نگرن‌کننده و گاه تهدید‌کننده برسیم.

نکو ادامه داد: بنابراین باید این موضوع را درک کنیم و برای حل این مشکلات چاره‌ای بیندیشیم؛ چراکه گاهی با بحران‌های ویژه‌ای همانند بحران‌هایی که اکنون برای بازار سرمایه ایجاد شده است، مواجه می‌شویم که در آن شرایط بیم و امید وجود دارد و این انتظارات بسیار مهم است که باید بدان توجه کرد.

نگرانی وزرا در مورد بازار سرمایه جدی گرفته شود

نماینده رباط‌کریم در خانه ملت تأکید کرد: شاید برخی انتظار دارند که بازار سرمایه در آینده با مشکل مواجه شود و برخی حدس می‌زنند بازار رونق خواهد گرفت و تغییرات قابل توجه خواهد بود و همین امر باعث تردید فعالان بازار سرمایه شده است؛ لذا لازم است که نگرانی این چهار وزیر لحاظ شود بدین گونه که یک مدیریت فوق‌العاده برای این بازار تشکیل دهیم شاید بتوانیم بازار سرمایه را در این دوران گذار مدیریت کنیم و بعد از اینکه شرایط به حالت عادی بازگشت، سیاست‌های خود را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: بنابراین نگرانی چهار وزیر باید جدی  تلقی شود و نباید به عنوان تهدید بدان نگاه کرد. دولت باید حتما این اقدام را به عنوان یک فرصت تلقی کند و از هم اکنون برای حمایت از تولید و بازار بورس یک برنامه‌ریزی حساب شده و فنی  را در دستور کار خود قرار دهد.

اکبر ابراهیمی

captcha