همه قرآنی‌ها آمده بودند/ اشک‌هایی که بدرقه راه خانواده قاریان به‌عروج رفته شد
کد خبر: 3382550
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
حاشیه‌نگاری ایکنا از بزرگداشت مهاجران الی الله؛

همه قرآنی‌ها آمده بودند/ اشک‌هایی که بدرقه راه خانواده قاریان به‌عروج رفته شد

گروه فعالیتهای قرآنی: مراسم بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله امشب در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد، مراسمی که اساتید قرآنی با حضور پرشکوه خود سنگ تمام گذاشتند و در پایان نیز اشک‌های خود را بدرقه راه خانواده‌های داغدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله عصر امروز 14 مهرماه با حضور جمع کثیری از فعالان قرآنی کشورمان در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد.

مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین سه شنبه شب شاهد حضور جمع کثیری از قرآنی ها کشور بود، قرآنی ها همه آمده بودند تا در فراق پنج ستاره پر فروغ فعالیت های قرآنی کشور عزاداری کنند و خود را در این غم عظمی با خانواده‌های معزا شریک بدانند.


شاید سال های سال میدان فلسیطن و مسجد امام صادق(ع) که همچون نگینی در ضلع جنوب غربی آن می درخشد، این همه چهره قرآنی را به خود نبیند. از نکات جالب حضور قرآنی ها در این مراسم پوشیدن رخت سیاه بود تا نشان دهد در این ماتم عظمی نه تنها خانواده های پنج قاری مهاجر الی الله که همه جامعه قرآنی داغدار هستند.
بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم به طور رسمی آغاز شد، در ورودی مسجد پدر محمدسعید سعیدی زاده و فواد مشعلی و نیز برادر امین باوی ایستاده بودند تا پذیرای تسلی دادن های جامعه قرآنی باشند، مصطفی حاجی حسنی کارگر، برادر محسن حاجی حسنی کارگر نیز در اواسط این مراسم به جمع خانواده های داغدیده اضافه شد.

پدر فواد مشعلی عکس فرزندش را به همراه داشت و جلوی سینه خود گرفته بود و هر چند لحظه یکبار بوسه ای نثار لبخند خشکیده شده فواد بر روی کاغذ می کرد، داغ فقدان فواد مشعلی زمانی بیشتر می شود که تنها فرزند خانواده مشعلی بود و قرار بوده است تا بعد از بازگشت از حج به خواستگاری بروند.
مراسم با تلاوت مسعود سیاح گرجی، قاری بین المللی کشورمان آغاز شد، وی که یکی از اعضای کاروان قرآنیان اعزامی به سفر حج بود در ابتدای تلاوت خود با حالتی گریان و با بغضی سخت در گلو نجات خودش از آن فاجعه را معجزه دانست و گفت هنوز هم مبهوت است که چگونه توانسته است زنده بماند.


در این مراسم نه تنها حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان پر شکوه بود بلکه قاریان جوان و حتی خردسال کشورمان نیز با حضور در این مراسم خود را در این غم بزرگ سهیم دانستند، از جمله فعالان قرآنی خردسال حاضر در این مراسم «حنانه خلفی»، حافظ کل قرآن کشور بود.
در این مراسم تلاوت هایی از حسن دانش، محسن حاجی حسنی کارگر و اجرای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) پخش شد که باعث منقلب شدن حاضران در مراسم شد تا برای لحظاتی صدای و آه و ناله اساتید قرآنی کشورمان به آسمان بلند شود، این انقلاب روحی در زمان پخش تلاوت محسنی حاجی حسنی کارگر بیشتر بود.
در زمان ورود حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به این مراسم بر مصائب صورت گرفته بر این خانواده گریست. همچنین در زمان سخنرانی وی چندین بار شاهد حلقه زدن اشک در چشمانش بودیم.
همچنین در این مراسم سید محمدصادق حسینی، یکی از شاگردان محسن حاجی حسنی کارگر، که از مشهد آمده بود به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت که مورد توجه و تحسین اساتید قرآنی قرار گرفت.


در این مراسم حجج‌اسلام، حمید محمدی، محمدرضا حشمتی، مصطفی حسینی، محمدجواد حاجی علی اکبری و علی مقدم، رئیس شورای عالی قرآن و اساتیدی همچون محمد خواجوی، عباس سلیمی، سیدعلی سرابی، مهدی قره شیخلو، یوسف افراش، قاسم رضیعی، علی اکبر توپچی، بهروز یاریگل، سیدمحسن موسوی بلده، رحیم خاکی، محسن بادپا، سعید طوسی، حمیدرضا احمدی وفا، مهدی عادلی، کریم دولتی، حسینعلی شریف، سید رضا میرموسایی، عبدالرسول عبایی، محمد علی خواجه پیری، علی اکبر حنیفی حضور داشتند.
همچنین از دیگر افرد حاضر در این مراسم می توان به حسن محمدی، سعید رحمانی، وحید خزایی، عباس امام جمعه، سید کریم موسوی، منصور قصری زاده، سید حسین موسوی بلده، محمد حسین محمدزاده، جهانبخش فرجی، علی سیاح گرجی، سیدمهدی سیف، محمدرضا پورزرگری، حسن رضائیان، محمدحسین سعیدیان، موسوی درچه ای و ... اشاره کرد.

گزارش تصویری بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله

captcha