عامل اصلی قیام ابا‌عبد‌الله الحسین(ع) امر به‌معروف است
کد خبر: 3383390
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶

عامل اصلی قیام ابا‌عبد‌الله الحسین(ع) امر به‌معروف است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه ریگان به آغاز ماه محرم‌الحرام اشاره کرد و گفت: عنصر و عامل اصلی قیام ابا‌عبد‌الله الحسین(ع) امر به‌معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی رنجبر‌ ماهانی، امام‌جمعه ریگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ریگان با اشاره به مناسبت 17 مهرماه، روز خانواده و تکریم از بازنشستگان گفت: بازنشستگان امروز همان پدران و مادران زحمتکش و پرتلاش دیروز ما هستند که آرامش و آسایش را برای ما فراهم کردند.
وی در ادامه سخنان خود در این زمینه افزود: امروز این بازنشستگان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و خانواده‌ها باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشتند باشند.
رنجبر‌ ماهانی به آغاز ماه محرم‌الحرام اشاره کرد و گفت: عنصر و عامل اصلی قیام ابا‌عبد‌الله الحسین(ع) امر به‌معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه امروز بزرگترین معروف دفاع از مردم مظلوم و جان‌باختگان حادثه منا به خاطر ظلم آل‌ سعود است‌، گفت: در جنگی که آل‌سعود با مردم یمن دارد به غیر از ضرر چیزی عاید آن‌ها نشده و در پشت پرده آمریکا و اسرائیل آن‌ها را حمایت می‌کنند.
رنجبر‌ ماهانی با اشاره به اینکه در حادثه کشتار منا رسانه‌های عربی و غربی زیاد کوشیدند که زائران ایرانی را مقصر جلوه دهند، بیان کرد: با اقتدار رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و پیام به آل سعود مجبور به تسلیت و تحویل اجساد شدند.
وی عنوان کرد: دولت آل‌ سعود در بین مجامع جهانی و ملت‌ها به‌عنوان ملتی منفور شناخته شدند و این امر لعنت آل‌ سعود توسط مسلمانان جهان را درپی داشت‌.
اما‌م‌جمعه ریگان اظهار کرد: امروز بزرگترین منکر در سطح منطقه آمریکا و اسرائیل است و بزرگترین معروف که باید از آن‌ها دفاع شود مردم بحرین، یمن و فلسطین هستند.
رنجبر‌ ماهانی به شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله اشرفی اصفهانی در سنگر نماز جمعه به شهادت رسید، وقتی منافقان در مقابل امام و انقلاب عاجز شدند در صدد برآمدند که یاران امام راحل(ره) را از میان بردارند تا با این امر انقلاب را تضعیف کنند.
وی تصریح کرد: امروز هم دشمن در صدد آن است که سربازان ولایت و نیروهای مؤمن را کنار بزند، اما با بصیرت شما مومنان این سنگر نه تنها خلوت نخواهد شد، بلکه روز به روز پرصلابت‌تر می‌شود.
رنجبر‌ماهانی به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و خانوادهای آنها اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر نفوذ در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی است.
امام‌جمعه ریگان ادامه داد: هر مسئولی که امروز به خطا برود، مردم او را دنبال ‌می‌کنند و با توجه به فرمایشات معظم له که در‌باره نفوذ مطالبی ایراد کردند در آینده نه چندان دور ممکن است این مردم به آن مسئول لبیک نگویند‌.
رنجبر‌ ماهانی به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل(ره) فرمودند وصیت من به وزرا خارجه در این زمان و زمان‌های بعد آن است که از هر امری که شائبه وابستگی دارد، دوری کنند.
وی بیان کرد: وابستگی در بعضی از امور هر چند ممکن است، ظاهر فریبنده‌ای داشته و یا منفعت و فاید‌ه‌ای در حال داشته باشد، اما در نتیجه ریشه کشور را به تباهی می‌کشد.

captcha