برگزاری مراسم گرامیداشت ۲۴ مهر در کرمان
کد خبر: 3386105
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷

برگزاری مراسم گرامیداشت ۲۴ مهر در کرمان

گروه سیاسی: مراسم گرامیداشت ۲۴ مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به دست عوامل رژیم ستم‌شاهی روز گذشته، ۲۴ مهرماه با حضور استاندار کرمان و معاونان وی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیدرضا مدرسی، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حادثه 24 مهر و با اشاره به فاجعه منا گفت: آل‌سعود در حج سال جاری، امنیت خانه خدا را بر هم زدند و بندگان خدا با لب تشنه جان‌به‌جان آفرین تسلیم کردند.
وی افزود: امیدواریم فاجعه منا مقدمه‌ای برای نابودی آل‌سعود باشد تا بندگان خدا بتوانند آزادانه، بدون تشویش و نگرانی مشرف به حرمین شریفین شوند.
مدرسی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه هرگز قبل از نماز جمعه به مسافرت نروید مگر آن دسته از افرادی که برای جهاد در راه خدا می‌روند، عنوان کرد: نماز جمعه با فرمان امام خمینی(ره) طی سال‌های طولانی در کشور برگزار شده و برکات زیادی داشته است. وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید، نماز جمعه ما، عزای دشمنان است، بیان کرد: جمعه از اهمیت زیادی برخوردار است به حدی که خداوند سوره‌ای با نام جمعه را به پیامبر اکرم(ص) نازل کرد.
مدرسی ادامه داد: هر کس با اسلام مبارزه کند، با دست خود گور خودش را کنده است و روزی خواهد آمد که پرچم انقلاب اسلامی در تمام جهان برافراشته می‌شود و این درسی است که امام حسین(ع) در روز عاشورا به مسلمانان آموخت.
حجت‌الاسلام محمد ربانی، از مبارزان انقلابی که در حادثه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به دست عوامل رژیم شاه حضور داشته است به بیان خاطراتی از آن روز پرداخت.
وی همچنین، با تأکید بر اینکه اهمیت فاجعه مسجد جامع کرمان کمتر از 19 دی و قیام مردم تبریز نیست، ابراز داشت: حتی این حادثه از برخی ابعاد حساسیت بیشتری دارد، زیرا قرآن به آتش کشیده شد و به ناموس مردم جسارت کردند.
ربانی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم، خواسته مردم کرمان مبنی بر دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی با مردم دیار کریمان در 24 مهر را پیگیری کنند.
یادآور می‌شود، مراسم گرامیداشت 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان با مداحی در وصف اباعبدالله الحسین(ع) همراه بود.

captcha