سومین جشنواره قرآنی الحافظون نیمه آبان‌ماه پایان می‌یابد
کد خبر: 3391171
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

سومین جشنواره قرآنی الحافظون نیمه آبان‌ماه پایان می‌یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله نهایی سومین دوره جشنواره قرآنی الحافظون از هفتم تا ۱۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن نیز روز ۲۱ آبا‌ن‌ماه برگزار خواهد شد.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد زمان برگزاری سومین دوره جشنواره قرآنی الحافظون، گفت: مرحله نهایی این جشنواره به مدت یک هفته و از تاریخ هفتم تا 15 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: این جشنواره در 3 بخش زیر 7 سال و 7 تا 16 سال و بالای 16 سال برگزار می شود،‌ محل برگزاری مسابقات در مقطع زیر 7 سال در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم واقع در سی متری نیروی هوایی، خیابان امامت، خیابان شهید قاسم‌زاده و محل برگزرای مسابقات در مقطع بالای 7 سال نیز در فرهنگسرای گلستان است.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: بعد از برگزاری مرحله نهایی این مسابقات و مشخص شدن نفرات برتر، مراسم اختتامیه در روز 21 آبان‌ماه و در سالن شهید رشادی حسینیه‌ فاطمه‌الزهرا(س) پادگان ولیعصر برگزار خواهد شد.
قربانی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد آمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره،‌ اظهار کرد: آمار نهایی تعداد شرکت‌کنندگان هنوز از نواحی دریافت نشده است، اما از جهت انسجام و کیفیت جشنواره، ‌شاهد برگزاری جشنواره سطح بالایی بوده‌ایم.
وی بیان کرد: با توجه به نظارت مستمری که از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران در مرحله ناحیه‌ای صورت گرفت، مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار بود.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با بیان اینکه امسال چند رشته از مجموع رشته‌های این جشنواره حذف شد، گفت: از جمله این رشته‌های حفظ نیم جزء و جزء سی قرآن کریم از گروه بزرگسالان بود.
قربانی عنوان کرد: با توجه به حضور تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در سال‌های گذشته در این دو رشته پیش‌بینی می‌شد که تعداد شرکت‌کنندگان کاهش یابد که در نهایت حدود 5000 نفر در جشنواره حضور یافتند.
یادآور می‌شود، جشنواره الحافظون در سه مرحله حوزه‌ای، ناحیه‌ای و نهایی و در سه مقطع زیر 7 سال و 7 تا 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود‌.

captcha