بزرگان خانواده یک ساعت در هفته را به آموزش قرآن برای بچه‌ها اختصاص دهند
کد خبر: 3420508
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
صباحی:

بزرگان خانواده یک ساعت در هفته را به آموزش قرآن برای بچه‌ها اختصاص دهند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه موقت کرمان گفت: بزرگان خانواده از جمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، یک ساعت در هفته را به امر آموزش قرآن و تفسیر آیات و بیان داستان‌های قرآنی برای بچه‌ها اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام‌جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با گرامیداشت 13 آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار گفت: 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یادآور رویدادهای مهمی است.
وی با اشاره به اینکه 13 آبان سال 57 با تسخیر لانه‌جاسوسی آمریکا، دشمنان انقلاب اسلامی ذلت و خواری خود را مشاهده کردند، بیان کرد: در این روز نبرد میان ایران و آمریکا به سود جوانان و انقلابیون کشورمان رقم خورد.
صباحی همچنین، با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر از سوی عربستان سعودی افزود: شیخ نمر از شیعیان مظلوم عربستان است و رژیم آل‌ سعود وی را به بهانه‌های بی‌دلیل دستگیر کرده است.
امام‌جمعه موقت کرمان گفت: جنایات آل‌سعود در طول تاریخ کاملا مشخص است و امسال نیز شاهد کشته شدن هزاران حاجی در مکانی بودیم که آن‌ها ادعای اداره و کنترل آن را دارند.
وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: بی‌عقلی‌های آل‌سعود پایانی ندارد، اما امیدواریم که در مورد حکم اعدام شیخ النمر این اتفاق رخ ندهد.
صباحی همچنین، اشاره‌ای به روز پدافند غیرعامل داشت و گفت: ما باید با تهدیدات مقابله کنیم، مباحثی که در مورد پدافند غیرعامل مطرح می‌شود، آمادگی برای افراد است تا در زمان بحران هدایت و کنترل امور را به دست گیرند.
امام‌جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) در مورد تربیت فرزندان اظهارکرد: حضرت علی(ع) نخستین مسئله آموزشی به فرزندان را قرآن کریم و تفسیر آن عنوان کردند.
وی افزود: حکومت در ارتباط با فعالیت‌های آموزشی قرآن اقداماتی انجام داده و مؤسساتی نیز در این زمینه راه‌اندازی شده‌اند، اما خانواده‌ها باید به شخصه وارد موضوع شوند.
صباحی تصریح کرد: بزرگان خانواده از جمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، یک ساعت در هفته را به امر آموزش قرآن و تفسیر آیات و بیان داستان‌های قرآنی برای بچه‌ها اختصاص دهند.
وی عنوان کرد: تهاجم فرهنگی امر نوظهوری نیست و هر زمانی به موقعیت خودش عوامل انحرافی وجود داشته، برنامه‌های مقابله‌ای در این رابطه از سال‌ها قبل از جمله محافل انس با قرآن و آموزش قرآن داشته‌ایم.
امام‌جمعه موقت کرمان بیان کرد: دومین توصیه تربیتی حضرت علی(ع) در مورد تعلیم به فرزندان این است که حلال و حرام را به آن‌ها بیاموزید، زیرا حیات دنیوی و حیات طیبه اخروی در این مسئله نهفته است.

captcha