آغاز دوباره جلسات فرهنگ عمومی در خوزستان
کد خبر: 3443644
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

آغاز دوباره جلسات فرهنگ عمومی در خوزستان

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مطرح کننده مباحث کلی مربوط به فرهنگ جامعه در زمینه‌های نابهنجاری‌های خاصی در سطح جامعه است، از برگزاری جلسات فرهنگ عمومی در استان خبر داد.

فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مباحث کلی مربوط به فرهنگ جامعه را مطرح می‌کند، اظهار کرد: طرح این موضوعات در زمینه‌هایی است که نابهنجاری‌های خاصی در سطح جامعه از نظر فرهنگی، موضوعات ضداخلاقی و آسیب‌هایی که در این میان وجود دارد در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

وی گفت: ریاست این شورا در استان خوزستان با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اهواز است و نیابت این شورا با استانداری است که با حضور تعداد زیادی از مسئولان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و اساتید دانشگاهی تشکیل جلسه می‌دهد. همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز به عنوان دبیر این شورا عمل می‌کند.

خبیر افزود: جلسه‌ای با آیت‌الله موسوی‌جزایری و حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری شورای فرهنگ عمومی برگزار شد تا هماهنگی آن به صورت منظم با دستور جلسه معین صورت گیرد تا تصمیمات مناسبی را در سطح استان بگیریم. همچنین در این راستا همه دستگاه‌ها و نهادهایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی در استان فعالیت می‌کنند نیز هماهنگ شده تا بهترین بهره را از لحاظ فعالیت دستگاه‌های مختلف داشته باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: یکی از وظایف این شورا جلب مشارکت‌های عمومی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که آن هم باید به صورت ویژه در دستور کارمان قرار بگیرد و بتوانیم تا آن جا که می‌توانیم در جهت فرهنگی استان و سوددهی به همه جریاناتی که می‌خواهند در جهت اصلاح فرهنگ جامعه تلاش کنند تأثیرگذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به طور یقین مباحث مربوط به شورای فرهنگ عمومی رسانه‌ای خواهد شد.

به گزارش ایکنای خوزستان شورای فرهنگ عمومی استان در مرکز هر استانی با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل می‌شود.

وظایف شورای فرهنگ عمومی استان شامل شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی، مطالعه، تجزیه و تحلیل و ارزیابی سالانه وضع فرهنگ عمومی استان بر اساس شاخص‌های تدوین شده در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، شناسایی و ارزیابی علمی، پیش‌بینی و رصد موضوعات اجتماعی و فرهنگی فراگیر استان، انجام تحقیقات مرتبط با فرهنگ عمومی استان و تحلیل و ارزیابی نتایج تحقیقات، علمی انجام شده، به منظور دسترسی به راهکار‌های مناسب جهت حل مسائل فرهنگی، شناسایی، سنجش استعداد‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی استان، بررسی و اظهار نظر نسبت به موضوعات، طرح‌ها و گزارش‌هایی که از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به شورای فرهنگ عمومی استان ارجاع می‌شود.

شورای فرهنگ عمومی 14 آبان‌ماه را در تقویم سال 1387 به نام «روز فرهنگ عمومی» نامگذاری کرده است.

captcha