کودک ۹ ساله سومالیایی؛ خردسال‌ترین شرکت‌کننده مسابقات قرآن عربستان
کد خبر: 3444804
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

کودک ۹ ساله سومالیایی؛ خردسال‌ترین شرکت‌کننده مسابقات قرآن عربستان

شعب خارجی: عبدالصمد بن‌عمر محمد از سومالی خردسال‌ترین شرکت‌کننده مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی sauress.com، عبدالصمد بن‌عمر محمد 9 سال دارد و از کشور سومالی در سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان حضور یافته است.

وی حافظ کل قرآن کریم و خردسال‌ترین شرکت‌کننده این مسابقات است و توانمندی بالا در حفظ و قرائت قرآن، حسن ادا و صوت و لحن زیبا از ویژگی‌های این حافظ سومالیایی است.

عبدالصمد بن‌عمر محمد درباره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان گفت: این مسابقه جوانان از کشورهای مختلف را برای رقابت در زمینه قرآن در بیت‌الله الحرام جمع کرده است و من خیلی خوشحالم که با شرکت در این رقابت‌ها برای اولین‌بار خانه کعبه را از نزدیک مشاهده و مکه مکرمه را زیارت کردم.

بنا به گفته مربی قرآن عبدالصمد که وی را در این سفر همراهی می‌کند، این حافظ خردسال سومالیایی برای تثبیت و ماندگاری آیات، روزانه 10 جزء قرآن را مرور می‌کند.

وی تاکنون در مسابقات قرآنی مختلفی در سومالی حضور یافته و رتبه‌های برتر را کسب کرده است.  

سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت و تفسیر قرآن کریم دیروز، 16 آبان‌ماه، به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی و تبلیغات و ارشاد عربستان و با نظارت پادشاه این کشور در رواق‌های حرم مکی در مکه مکرمه آغاز شد .

124 قاری و حافظ قرآن از 66 کشور در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند.
 

captcha