رایزنی ایکنا با خبرگزاری النخیل عراق در نمایشگاه مطبوعات
کد خبر: 3447294
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
به‌منظور تعامل رسانه‌ای صورت گرفت؛

رایزنی ایکنا با خبرگزاری النخیل عراق در نمایشگاه مطبوعات

گروه بین الملل: «محمدعلی الحکیم»، مدیرعامل خبرگزاری «النخیل» عراق از غرفه ایکنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات بازدید و بر ضرورت همکاری دوجانبه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمدعلی الحکیم، مدیرعامل خبرگزاری النخیل، عصر امروز، 20 آبان‌ماه، از غرفه ایکنا در بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات بازدید و با «حمیدصابر فرزام»، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا دیدار و گفت‌وگو کرد.
الحکیم در این دیدار به فعالیت‌های خبرگزاری النخیل اشاره و بیان کرد: النخیل رسانه‌ای مستقل است که وابسته به دولت عراق نیست.
وی افزود: تصمیم تأسیس این خبرگزاری درپی توهین محمد العریفی، مبلغ وهابی سعودی به «آیت‌الله سیستانی»، مرجع دینی شیعیان در عراق اتخاذ شد و پس از این توهین بود که من تصمیم به تأسیس این خبرگزاری گرفتم.
وی گفت: هدف اصلی ما از تأسیس این خبرگزاری، آگاهی‌بخشی به ملت عراق نسبت به جریان‌های منحرف و مزدور در منطقه است.
الحکیم اظهار داشت: النخیل یک خبرگزاری سیاسی است که حوادث و رویدادهای سیاسی منطقه را پوشش می‌دهد، اما در عین حال از موضوعات اسلامی نیز غافل نیست.

مدیرعامل خبرگزاری النخیل در بخش دیگری از اظهارات خود به رخداد عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پوشش رسانه‌ای اربعین امام حسین(ع) بسیار مهم و حائز اهمیت است و از خبرگزاری ایکنا برای پوشش اخبار این رویداد دعوت کرد.
وی در ادامه همکاری با خبرگزاری ایکنا در عرصه‌های مختلف خبری را خواستار شد و بر ضروت تقویت همکاری با ایکنا برای تعاملات خبری تأکید کرد.
الحکیم عنوان کرد: خبرگزاری النخیل هشت سال است که راه‌اندازی شده است و یکی از رسانه‌های مطرح و مهم عراق بسیار مطرح است.
وی در ادامه این نشست به اهداف خبرگزاری النخیل اشاره و عنوان کرد: از جمله اهداف این خبرگزاری این است که چهره منفور «صدام»، دیکتاتور عراق و اقدامات ظالمانه او برعلیه ملت این کشور و منطقه فراموش نشود، همچنین افکار نادرست و افراط‌گرایانه‌ای که از سوی عربستان، قطر و ترکیه حمایت می‌شود، برای عموم مردم نشان داده شود.
الحکیم بیان کرد: در عراق 75 شبکه رسانه ای در حال فعالیت است که بیشتر این شبکه‌ها دارای خط و مشی اسلامی و در جهت منافع ملت عراق و جهان اسلام هستند و تعداد کمی از آنها از سوی سازمان جاسوسی آمریکا  و انگلیس حمایت می‌شوند و این رسانه‌ها تأمین‌کننده منافع آمریکا در منطقه است.
وی عنوان کرد: مبنای اخبار خبرگزاری عراقی النخیل، آموزه‌ها و تعالیم قرآن مجید و عترت اهل بیت(ع) است.
الحکیم همچنین، آمادگی خود را برای معرفی خبرگزاری ایکنا به اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق اعلام کرد.
در ادامه این نشست، «حمیدصابر فرزام»، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا به فعالیت‌های ایکنا اشاره و بیان کرد: خبرگزای ایکنا اکنون اخبار مربوط به حوادث و رویداد‌های قرآنی را به 19 زبان منتشر می‌کند.
فرزام در پایان از تعامل با خبرگزاری ایکنا با النخیل در موضوعات خبری استقبال کرد.

captcha