کتابشهر قرآن؛ کتابفروشی دنج با مصاحفی نفیس
کد خبر: 3455026
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

کتابشهر قرآن؛ کتابفروشی دنج با مصاحفی نفیس

گروه ادب: کتابشهر قرآن نخستین فروشگاه تخصصی قرآن کریم به شمار می‌آید که مکانی دنج و آرام را برای مخاطبان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتابشهر ایران، با شعار محوری «کتاب شهر، کتاب‌فروشی خانواده» به دنبال آماده کردن بستری برای تحلیل و دسته‌بندی مناسب محصولات فرهنگی است، شمار کتابفروشی‌های این مؤسسه به 42 کتابفرشی رسیده و کتابشهر قرآن تازه‌ترین کتابفروشی است که هفته گذشته افتتاح شد.

با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی شهروندان دسترسی به کتب و محصولات فرهنگی دینی است، از این رو مؤسسه کتابشهر در قلب فرهنگی‌ترین خیابان تهران یعنی خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین اقدام به راه‌اندازی کتابفروشی قرآن کرده تا پاسخگوی مخاطبان خود باشد.

این کتابفروشی حدود 500 محصول قرآنی اعم از قرآن‌های نفیس با انواع ترجمه‌ها و جلد و جعبه‌های متنوع، تفسیر قرآن، داستان‌های قرآنی برای کودکان و ... را در یک جا جمع‌آوری کرده است. تنوع قرآن‌ها در این فروشگاه به گونه‌ای است که هر مخاطبی وارد این فروشگاه شود، به راحتی می‌تواند قرآنی با سلیقه و وسع مالی خود بیابد. قرآن‌هایی که دارای خط، قطع، رنگ و سبک‌های گوناگون چاپی هستند.

اسماعیل‌پور، مدیر کتابشهر قرآن معتقد است: راه‌اندازی کتابشهر قرآن تجربه خوبی در تهران است که در شهرستان‌ها نیز این ظرفیت برای توسعه فروشگاه‌هایی از این دست وجود دارد.

حامد شفیق، مدیرعامل مؤسسه کتابشهر ایران درباره این فروشگاه به خبرنگار ایکنا می‌گوید: در این فروشگاه قرآن‌های با هدایای گوناگون وجود دارد که اغلب آنها از 25 تا 70 هزار تومان هستند و مخاطب به راحتی می‌تواند مصحف مورد نظر خود را از میان تعداد زیاد قرآن‌ها پیدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه قرآن‌های ناشران گوناگون در این فروشگاه جای گرفته است، با تخفیف به مشتریان عرضه می‌شود و در ایام گوناگون سال مانند ایام ماه مبارک رمضان و یا عید نوروز این شرایط تغییر می‌یابد.

یادآور می‌شود، کتابشهر قرآن، روز گذشته در برنامه کتابگردی احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران افتتاح شد.

مسجدجامعی در این مراسم با تقدیر و ابراز خوشحالی از راه‌اندازی کتابشهر قرآن، گفت: باید به خاطر راه‌اندازی مرکزی که همه محصولاتش قرآنی است به مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و کتابشهر تبریک گفت.

وی افزود: این فروشگاه و محصولاتش نشان از یک برنامه باقاعده دارد و حالا که چنین تشکیلات منسجمی در این حوزه فعال است، جا دارد که در شهرستان‌ها نیز کتابشهرهای قرآن راه‌اندازی شود.

گفتنی است، کتابشهر قرآن، در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، نبش خیابان ژاندارمری قرار دارد.

captcha