لغو یکی دیگر از جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی!/ اعضای شورا منشور را مطالعه کنند
کد خبر: 3455481
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

لغو یکی دیگر از جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی!/ اعضای شورا منشور را مطالعه کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه فوق‌العاده شورای توسعه فرهنگ قرآنی به دلیل عدم حضور برخی از اعضا لغو و به دو هفته بعد موکول شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه فوق‌العاده شورای توسعه فرهنگ قرآنی که قرار بود روز گذشته 30 آبان‌ماه و از ساعت 15:30 دقیقه بعدازظهر در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شود به دلیل عدم حضور برخی از اعضا به خصوص وزاری عضو این شورا لغو و به شنبه دو هفته بعد موکول شد.
بر اساس این گزارش قرار بود تا در این جلسه بررسی و تصویب شاخص‌های ملی توسعه فرهنگ قرآنی در دستور کار قرار گیرد که طی نشست‌ها و جلسات متعدد کارشناسی نسخه پیش نویس آن جهت ارائه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی آماده شده بود.
جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی هر دو ماه یکبار با حضور رئیس و اکثریت اعضا تشکیل می‌شود. لازم به ذکر است که با این حساب از جلسه ابتدایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تا کنون باید 40 جلسه شورا تشکیل می‌شد که از این میان 26 جلسه آن تشکیل و 14 جلسه دیگر با وجود تمهیدات لازم در آماده‌سازی پیشنویس‌های کارشناسی و کارگروه‌های مورد نیاز به دلیل عدم امکان حضور برخی از اعضا به خصوص وزرای عضو شورا لغو شده است.
جا دارد برای اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی خصوصاً اعضای غایب این جلسات یک بار دیگر مطالعه بخش‌هایی از منشور توسعه فرهنگ قرآنی تجویز شود تا شاید اهتمام به حضور در این جلسات بیش از پیش در آنها دیده شود.
«دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی رضوان الله تعالی علیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی در گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و ارتقاء ایران به عنوان کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی- انقلابی، در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی است».
عبارت بالا تنها یکی از عبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی است که در آن بر اراده و عزم مسئولان ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی تأکید شده است.
یادآور می‌شود ایکنا پیش از این نیز طی یادداشتی با عنوان «چرایی برگزار نشدن جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی/ آخرین جلسه؛ ۶ ماه قبل» به دلایل برگزار نشدن جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی پرداخته و قول پیگیری این موضوع تا رسیدن به نتیجه را داده بود.

captcha