پیام هدیه قرآنی پوتین به رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3456431
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
در گفت‌و‌گو با ایکنا تبیین شد؛

پیام هدیه قرآنی پوتین به رهبر معظم انقلاب

شعب خارجی: رایزن فرهنگی ایران در مالزی با تبیین پیام هدیه قرآنی پوتین به رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبران کنونی روسیه به ارزش این کتاب آسمانی و جایگاه والای آن در میان مردم جهان به‌ویژه مسلمانان پی برده‌اند.

علی‌اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تبیین پیام هدیه قرآنی پوتین به رهبر معظم انقلاب، گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اهدای یک جلد قرآن خطی به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب نشان داد این بار رهبران روسیه بهتر از دوران گورباچف،  با پیام امام راحل برخورد منطقی کرده و اصل پیام آن رهبر کبیر انقلاب را پس از 27 سال اکنون به درستی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در روز یازدهم دی‌ماه 1367 پیام مهم و تاریخی خود را خطاب به گورباچف(آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی) صادر کردند، اظهار کرد: امام راحل در این پیام فرمودند «از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جست‌وجو کرد» همچنین ایشان در ادامه این پیام فرمودند «قرآن مجید اساس تفکر مادی را نقد می‌کند و به آنان که بر این پندارند که خدا نیست و گرنه دیده می‌شد (لَن نُّؤْمِنَ لَکَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً) می‌فرماید (لاَّ تُدْرِکُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ یُدْرِکُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ)».

رایزن فرهنگی ایران در مالزی گفت: این سخنان امام راحل برای فراخواندن رهبر جهان کمونیسم به عقلانیت قرآن کریم، روی آوردن به سوی ارزش‌های دینی و تعالی انسان و برکشیدن از جهان مادی به سوی ماوراء‌الطبیعه بود.

ضیائی ادامه داد: امام خمینی(ره) از پاسخ گورباچف به پیام خود چندان راضی به نظر نمی‌رسیدند و اعتقاد داشتند که مضمون پیام به درستی درک نشده است؛ به همین دلیل آن حضرت فرمودند «ان‌شاء‌الله سلامت باشند، ولی به ایشان بگویید که من می‌خواستم جلوی شما یک فضای بزرگ‌تر باز کنم. من می‌خواستم دریچه‌ای به دنیای بزرگ، یعنی دنیای بعد از مرگ که دنیای جاوید است را برای آقای گورباچف باز کنم و محور اصلی پیام من آن بود. امیدوارم بار دیگر ایشان در این زمینه تلاش کند».

وی در پایان بیان کرد: آوردن تحفه‌ای چون قرآن کریم توسط رئیس‌جمهور روسیه بیانگر این حقیقت است که رهبران کنونی روسیه به ارزش این کتاب آسمانی و جایگاه والای آن در میان مردم جهان به‌ویژه مسلمانان پی برده‌اند و با دادن این هدیه بر حقانیت پیام امام راحل به رهبران سابق شوروی تأکید کرده‌اند.

captcha