حضور بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه مسکو
کد خبر: 3456849
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

حضور بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه مسکو

شعب خارجی: بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با شرکت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ادبیات تفکری (ادبیات سطح عالی و غیر داستانی) مسکو آثار خود را به معرض دید و فروش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  شعبه غرب آسیا، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ادبیات تفکری موسوم به نان‌فیکشن 2015، از امروز، چهارم آذرماه، در مرکز نمایشگاهی «خانه هنرمندان» مسکو آغاز می‌شود و تا هشتم آذرماه ادامه دارد.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با شرکت در این رویداد مهم فرهنگی برای هفتمین سال پیاپی، بیش از 150 اثر خود در حوزه قرآن، فلسفه، عرفان، کلام، تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی را در معرض دید بازدیدکنندگان و فروش قرار می‌دهد.

برای نخستین‌بار در این نمایشگاه، آثاری چون: «گفتارهای فلسفه اسلامی» اثر فرالووا، سالنامه فلسفی ــ عرفانی «اشراق» (شماره 6)، ترجمه «مفتاح‌الغیب» صدرالدین قونوی، «اسلام تمدن فرهنگ و سیاست» اثر میثم الجنابی،؛ «شرق‌گرایی در برابر شرق‌شناسی» اثر سیدجواد میری و ولادیمیر الگویچ بابرونویکوف، «خاطرات مسافران روس از کشورهای اسلامی» اثر ناظم مجید الدیراوی، «مرتضی مطهری و انقلاب اسلامی ایران» اثر اسماعیل عبادلین عرضه خواهد شد.

همچنین «سنجه‌هایی در دین‌‌پژوهی معاصر» اثر حمیدرضا آیت‌اللهی، «قرآن‌شناخت» اثر بهاءالدین خرمشاهی، «آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن» اثر جمعی از نویسندگان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تفسیر سوره فرقان اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رمان «سفر به گرای 270 درجه» اثر احمد دهقان، چاپ مجدد کتاب‌های «تربیت» اثر ابراهیم امینی، «آموزش عقاید» اثر مصباح یزدی و نیز بیست و یکمین شماره مجله مسلمانکا از دیگر آثاری است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

نمایشگاه سالانه ادبیات تفکری(نان‌فیکشن)، بستری مناسب برای معرفی و رونمایی از آثار اندیشه‌ای جدید است که در کنار آن امکان دیدار با نویسندگان و گفت‌وگو پیرامون آثارشان از برنامه‌های خوب این نمایشگاه به شمار می‌رود.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در طول بیش از هفت سال فعالیت خود در سطح روسیه با مهم‌ترین مراکز دانشگاهی و اسلام‌شناسان روس همکاری مستمر داشته و پروژه‌های متعددی مثل تولید و نشر آثار، برگزاری دوره‌های آموزشی و کنفرانس‌های تخصصی را به انجام رسانده است و همه ساله حضور فعالی در نمایشگاه نان‌فیکشن مسکو دارد.

captcha