احیای موقوفات مهمترین رسالت سازمان اوقاف است
کد خبر: 3457366
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
آیت الله العظمی علوی گرگانی:

احیای موقوفات مهمترین رسالت سازمان اوقاف است

گروه اجتماعی: احیای موقوفات در کشور و مواظبت و مراقبت از آنها مهمترین وظیفه اوقاف است که باید با مسوولیت پذیری هرچه تمام تر در سطح کشور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله العظمی سیدمحمد علی علوی گرگانی عصر پنجشنبه 5 آذر  در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت های اوقاف کشور گفت: خوشبختانه پس از انقلاب حرکت‎های بسیار خوبی در زمینه توسعه فعالیت‎های وقف در کشور انجام شده است.

وی افزود: مدیریت حجت الاسلام محمدی در امور وقف بسیار موفق بوده است و آنچنان که مشاهده می‎شود ساماندهی مناسبی در این عرصه ایجاد شده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: باید مردم را با آثار و برکات وقف آشنا کرد و نشان داد که این ظرفیتی که دین در اختیار ما قرارداده است چگونه می‎تواند جامعه را ایمن سازد.

وی گفت: سرمایه گذاری در زمینه وقف یکی از پرسودترین سرمایه‏گذاری هاست زیرا سود آن زدگی انسان و نسل انسان را به بهترین مواهب دنیوی و اخروی می‎رساند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در گذشته مردم علاقه بسیاری برای وقف برای طلاب داشتند زیرا امورات حوزه‎ها از همین محل می‎گذشت و به همین دلیل مردم نذوراتی چون روغن چراغ حوزه‎ها و حتی کفش طلاب داشتند و این روسم متداولی بین مردم بود.

وی گفت: اگر انقلاب نبود قطعا این همه ساماندهی در امورات مرتبط با وقف نیز انجام نمی‎شد و باید خداوند را به خاطر داشتن چنین نظام و انقلاب و امام و رهبری شاکر بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: احیای موقوفات در کشور و مواظبت و مراقبت از آنها مهمترین وظیفه اوقاف است که باید با مسوولیت پذیری هرچه تمام تر در سطح کشور انجام شود.

captcha