پذیرایی از ۵۵ کاروان زیارتی امام رضا(ع) در شهرستان خوشاب
کد خبر: 3459285
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

پذیرایی از ۵۵ کاروان زیارتی امام رضا(ع) در شهرستان خوشاب

گروه اجتماعی: همزمان با ورود کاروان‌های پیاده زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از شهرستان‌های جوین و جغتای، پذیرایی واسکان این زائران در شهرستان خوشاب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عشق و عاشقی را باید از زائران امام رضا(ع) یاد گرفت، کسانی که با پای تاول زده راه می‌روند و می‌گویند باید درد داشته باشی تا سختی اسارت حضرت زینب(س) را احساس کنی، کسانی که برایشان درد معنی ندارد و درد را به دلیل عاشقی احساس نمی‌کنند.

باید در راه ائمه اطهار(س) قدم برداشت و حاجت گرفت تا معنی نذر و نیاز را بیشتر بفهمی و درک کنی بعد از 20 سال که بچه دار نمی شدی، می توان فرزند دار شد و برای تشکر به پابوس امام رضا(ع) بروی.

باید از نزدیک حضور داشته باشی تا این عشق و ارادت به ائمه اطهار(ع) و امام غریب احساس کنی و شور و شوق از نزدیک ببینی که چگونه از تهران مرخصی گرفته و با وسیله نقلیه شخصی اش در خدمت زوار است تا قدمی کوچک برای همراهی زائران بردارد، وقتی می گوید نوکر امام رضا(ع) هستم.

باید از نزدیک کنار این زائران امام رئوف بنشینی تا درکشان کنی چرا کمتر نفری در بینشان وجود دارد که سفر اولش باشد و پیاده به این سفر آمده باشد. کسانی که برف و سرمای راه و سختی آن را لذت می‌دانند و برای ظهور منجی عالم بشریت دعا می‌کنند.

باید در کنار امدادرسانان نظاره‌گر فعالیت کسانی باشی که از هلال احمر داوطلبانه با جان و دل به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند. گروه 14 نفره‌ای که شهرستان سبزوار و خوشاب تشکیل شده است و کمک‌های اولیه را به زائران می‌رساندند، کسانی که خوشحال بودند از اینکه قدمی برای خدا در راه زائران امام رضا(ع) برمی‌داشتند.

پیرمرد 60 ساله بعد از یکسال در سفر ششم خود با کاروان پیاده زائران امام رضا(ع) از خسروشیر شهرستان جغتای که سه روزه به سلطان‌آباد مرکز شهرستان خوشاب رسیده بود، خودش را ابوچناری معرفی کرد، گفت: هرچه از خدا خواستم، داده و همه چیزم را مدیون امام رضا(ع) هستم.

کاروان پیاده 130 نفره عشاق الرضا(ع) که از روستاهای حجت آباد و خسرو شیر شهرستان جغتای تشکیل شده است و 30 نفرشان از بانوان بودند، جمعه میهمان مردم شهرستان خوشاب شدند.

حجت‌الاسلام هادی سلطانی‌کیا، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان خوشاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تصریح کرد: هرساله به دلیل قرار گرفتن سلطان آباد در مسیر راه، پذیرای زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است و امسال با توجه به آمار اعلام شده 55 کاروان از این مسیر از شهرستان‌های جوین و جغتای عبور می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده 15 منزل شخصی با تمام امکانات برای پذیرایی اعلام آمادگی کرده‌اند و هشت حسینیه و مسجد شهر سلطان‌آباد آماده شده بودند که شب جمعه و پنج‌شنبه در این مکان‌ها تعدادی از زائران پیاده مستقر شدند.

سلطانی‌کیا با اشاره به اینکه هر چه به ایام رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نزدیک می‌شویم حضور زائران بیشتر می‌شود، ابراز کرد: طی پنج روز زائران از این مسیر عبور می‌کنند و در شهر اقامت یک روزه دارند که امیدواریم بتوانیم با پذیرایی و خدمت به زوار امام رضا(ع)، رضایت این افراد را فراهم کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: کاروان‌های زیارتی شهر سلطان‌آباد در سه گروه از روز شنبه پیاده‌روی خودشان را به سمت مشهد الرضا(ع) آغاز می‌کنند و طی پنج روز با طی مسافتی حدود 200 کیلومتر به مشهد می‌رسند.
captcha