انتقاد روزنامه رسمی واتیکان از انتشار کاریکاتور موهن در «شارلی ابدو»
کد خبر: 3465237
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

انتقاد روزنامه رسمی واتیکان از انتشار کاریکاتور موهن در «شارلی ابدو»

گروه بین‌الملل: لوسرواتوره رومانو، روزنامه رسمی واتیکان، از انتشار کاریکاتور موهن به ذات اقدس الهی در نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه انتقاد کرد.

انتقاد روزنامه رسمی واتیکان از انتشار کاریکاتور موهن در «شارلی ابدو»

به گزارش خبرگزای بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«وتو»، روزنامه رسمی واتیکان نوشت: نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در حالی با چاپ کاریکاتوری موهن به ذات اقدس الهی توهین کرد که بسیاری از علمای ادیان خشونت به دین را محکوم می‌کنند.

این روزنامه آورده است: نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، خداوند را در قالب انسانی مسلح و با عنوان «بعد از گذشت یک سال مجرم هنوز آزاد است» به تصویر کشیده است.

نشریه فکاهی فرانسوی شارلی ابدو، این کاریکاتور را
در آستانه سالگرد حمله به دفتر این نشریه توسط افراط‌گرایان منتشرکرده و در آن ذات اقدس الهی را در قالب انسانی مسلح تصور کرده که سلاح «کلاشنیکُف» در دست دارد و لباس‌های وی آغشته به خون است.

قرار است شماره‌های از این نشریه به خارج از فرانسه نیز ارسال شود.

روزنامه لوسرواتوره رومانو نوشت: انتشار این کاریکاتور موهن، اقدامی جدید از سوی شارلی ابدو نیست و این نشریه فکاهی در ورای پرچم فریبنده سکولاریسم، فراموش کرده است که علمای تمامی ادیان و فرقه‌ها بر رد خشونت به نام دین تأکید دارند.

روزنامه رسمی واتیکان در ادامه نوشت: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان استفاده از لفظ «الله» برای توجیه حس تنفر را کفر دانسته است.

همچنین، این روزنامه به اظهارات انور کبیبش، رئیس شورای دیانت اسلامی فرانسه اشاره کرد که وی گفته بود: انتشار این کاریکاتور موهن، احساسات مؤمنان از تمامی ادیان را جریحه‌دار می‌کند و اتحاد و یکپارچگی را در جامعه فرانسه با مشکل مواجه می‌سازد.

مجله فکاهی شارلی ابدو هفتم ژانویه 2015 هدف حمله دو شبه‌نظامی منسوب به القاعده قرار گرفت.

captcha