داعش نشریه‌ جدید در فضای مجازی منتشر کرد
کد خبر: 3465959
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

داعش نشریه‌ جدید در فضای مجازی منتشر کرد

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی داعش، نشریه‌ای تخصصی در فضای مجازی با عنوان «kybernetik» را با هدف آموزش نحوه مشارکت عناصر خود در جنگ الکترونیک علیه غرب منتشر کرد.

 داعش مجله تخصصی «چگونگی جنگ الکترونیکی» را راه‌اندازی کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، مرکز رصد فتواهای تکفیری و نادر وابسته به دار الفتوای مصر اعلام کرد: گروه تروریستی داعش، نشریه‌ای تخصصی و الکترونیکی با عنوان «kybernetik» را با هدف آموزش نحوه مشارکت عناصر خود در جنگ الکترونیک علیه غرب منتشر کرد.

این مرکز اعلام کرد: نخستین شماره این نشریه الکترونیکی به زبان آلمانی تدوین و در فضای مجازی منتشر شده است.

مرکز رصد فتواهای تکفیری مصر در ادامه بر اهمیت جنگ الکترونیکی ضد تروریسم و گروه‌های افراطی به‌ویژه داعش تأکید و عنوان کرد: گروه تروریستی داعش نسبت به سایر گروه‌های تندرو و افراطی، از توانایی بالایی در زمینه استفاده از فن‌آوری‌های جدید و جذب افراد از این طریق برخوردار است.

این مرکز افزود: گروه تروریستی داعش اهمیت بسیاری برای جنگ الکترونیکی که به آن اصطلاحا «جنگ الکترونیک» گفته می‌شود، قائل است.

این مرکز در ادامه تأکید کرد: گروه تروریستی داعش برای کسب اطلاعات و جذب افراد و ایجاد ترس و هراس میان جوامع مورد هدف خود بر جهاد در فضای مجازی تکیه می‌کند.

مرکز رصد بررسی فتواهای تکفیری وابسته به دارالفتوای مصر در ادامه از تمامی سازمان‌های ذی‌ربط و مؤسسه‌های فعال در زمینه جنگ الکترونیک خواست که توجه کافی برای مقابله با قدرت‌ الکترونیکی روافزون داعش که این جریان را در اجرای اهداف خود یاری می‌کند، داشته باشند.

این گروه تروریستی، اقدامات هکرهای وابسته به خود را نوعی «جهاد شرعی» می‌داند و در همین راستا، پیش از این، نشریه «دابق» را برای آموزش عناصر خود به منظور چگونه هک‌کردن حساب‌های کاربری و صفحات مخالف این گروهک تروریستی در «فیس‌بوک»، «توئیتر» منتشر کرده بود.

در حال حاضر بسیاری از بانکها، مؤسسات تجاری، سیستم‌های مخابراتی و در حوزه نظامی، سیستم‌های موشکی، شبکه‌های مخابراتی، مراکز کسب اطلاعات وسیستم‌های فرماندهی وکنترل، وابستگی بسیار زیادی به سیستم‌های الکترونیکی دارند و از این سیستم‌ها برای پیشبرد فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

استفاده از انرژی الکترومغناطیسی با هدف تشخیص، بهره‌برداری و اختلال در طیف الکترومغناطیسی مؤسسات و سیستم‌های مخابراتی و اطلاعاتی جنگ الکترونیک نامیده می‌شود.

captcha