حضور نمایندگان 21 کشور آفریقایی در بخش بانوان مسابقات قرآن سودان
کد خبر: 3466294
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

حضور نمایندگان 21 کشور آفریقایی در بخش بانوان مسابقات قرآن سودان

گروه بین‌الملل: نمایندگان 21 کشور آفریقایی در بخش بانوان هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سودان با عنوان «جایزه خارطوم» حضور یافته‌اند.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سودان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «احمد هاشم احمد»، عضو کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن سودان دراین‌ باره گفت: مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سودان، روز چهارشنبه، 16 دی‌ماه، با حضور گسترده شخصیت‌ها و علاقه‌مندان به قرآن کریم و فعالان رسانه‌ای برگزار شد.

وی افزود: در مراسم افتتاحیه این مسابقات، عبدالرحمن محمد علی سعید، دبیرکل انجمن قرآن کریم سودان و رئیس شورای اداری جایزه بین‌المللی قرآن «خارطوم» حضور داشت.

در ابتدای این مراسم، عبدالرحمن محمدعلی سعید، ضمن سخنانی به متسابقین این دوره از مسابقات و اعضای کمیته داوری که متشکل از کمال قدة از الجزایر، شیخ عبدالله قحطان از بحرین و عبدالباقی حبیب‌الله از سودان بود، خوش‌آمد گفت.

وی افزود: هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن سودان در سه رشته برگزار می‌شود که رشته نخست این مسابقات شامل حفظ کامل قرآن کریم با تفسیر واژگان جزء 24 قرآن است که با مشارکت نمایندگان پنجاه کشور در بخش آقایان برگزار می‌شود.

احمد هاشم احمد تصریح کرد: حفظ کامل قرآن کریم به عنوان رشته دوم این مسابقات ویژه بانوان است که با حضور نمایندگان 21 کشور آفریقایی برگزار می‌شود و رشته سوم این مسابقات شامل حفظ سه جزء قرآن همراه با تجوید و حسن ادا است که در این رشته نمایندگان 10 کشور غیراسلامی حضور دارند.

عضو کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن سودان بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات همچنین از مراکز قرآنی «ابی بن‌کعب» در مناطق مختلف سودان بازدید کردند و شیخ عبدالرحمن ساتی، مدیر این مراکز در این بازدید آن‌ها را همراهی می‌کرد، آنان در این بازدید با فعالیت‌های مراکز ابی بن‌کعب و مدرسان و ناظران حلقه‌های قرآنی این مراکز آشنا شدند.

احمد هاشم احمد در پایان عنوان کرد: قرار است، شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، دیدارهایی قرآنی نیز در خارج از خارطوم داشته باشند و  با مکتب‌خانه‌‌های سنتی آموزش قرآن سودان و نقش این مراکز در آموزش کلام وحی آشنا شوند.

یادآور می‌شود، هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تجوید و تفسیر قرآن سودان به‌همت انجمن قرآن کریم این کشور برگزار شده است و تا 23 دی‌ماه ادامه دارد.

مراکز ابی این کعب در سال 2012 میلادی به منظور آموزش قرآن به علاقمندان در مناطق و بخش‌های مختلف سودان تأسیس شد، این مراکز در زمینه آموزش حفظ قرآن و برگزاری دوره‌های آموزشی تجوید و جلسات تفسیر قرآن فعال هستند.
captcha