خود کم‌بینی کشورهای اسلامی عامل ذلت آنان در مقابل آمریکا است
کد خبر: 3466320
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی:

خود کم‌بینی کشورهای اسلامی عامل ذلت آنان در مقابل آمریکا است

گروه سیاسی: کشورهای اسلامی خود را کمتر از چیزی که هستند تصور کرده‌‎اند و به همین علت است که این همه در مقابل آمریکا ذلیل هستند و اجازه نمی‌دهند که مسلمانان مسیر درستی طی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، این مرجع تقلید روز یکشنبه 20 دی در دیدار با شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نجبای عراق با اشاره به نوع حضور فرماندهان این گروه در ایران گفت: این شکل حضور در ایران و حضور در دفاتر مراجع، از نظر امنیتی و جنگی درست نیست.

وی افزود: یکی از مسایل مهم در زمینه مسایل نظامی و جنگی حفظ اسرار است و به همین دلیل نباید فرماندهان جنگی شیعی این چنین خود را در رسانه‌ها مطرح کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: دشمنان با رصد این جریانات سعی خود را برای مبارزه با ما بیشتر می‎کنند و به همین دلیل است که باید تمام این فعالیت‎ها در محیط‎های امنیتی انجام داد.

وی گفت: متاسفانه مشکل اساسی ما مسلمانان این است که به قدری آمریکا را پروبال می‎دهیم که دیگر توانی برای مقابله با آن نداریم.

وی اظهار کرد: دولت‎های اسلامی مشکل اساسی در این زمینه هستند زیرا آنها به راحتی با آمریکا ارتباط دارند و آمریکا به کشورهای آنها رفت و آمد دارند که متاسفانه همین مساله باعث تجاوزهای آمریکا شده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: گروه‎های عراقی به شکلی از حضور آمریکا در عراق سخن می‎گویند که گویی مساله خاصی نیست ولی همیشه به آنها گفته‎ایم که چرا ایران را الگوی خود قرار نمی‎دهید و چرا اجازه می‎دهید که آمریکا تا این حد به منابع و اسرار شما نزدیک شود.

وی گفت: کشورهای اسلامی خود را کمتر از چیزی که هستند تصور کرده‌‎اند و به همین علت است که این همه در مقابل آمریکا ذلیل هستند و اجازه نمی‌دهند که مسلمانان مسیر درستی طی کنند.

این استاد حوزه بیان کرد:وحدت مهمترین عاملی است که از این طریق می‎توان به پیروزی نزدیک شویم؛ دلیلی ندارد که علمای عراق برای مقابله با آمریکا با هم اختلاف نظر داشته باشند؛ سادگی و غفلت تا کجا قرار است داشته باشد و آمریکا چقدر باید مسلمانان را نابود که این دسته متوجه شوند که نباید آمریکا را در هر سطحی وارد کشور خود کنند.

نوری همدانی با ذکر این مطلب که خط مقاومت با حضور بزرگان حرکت‎های اسلامی باید اتاق فکر قوی داشته باشند گفت: کشورهای اسلامی دارای ظرفیت‎‌های زیادی هستند که باید در مقابل کفار و دشمنان از آنها استفاده کنند ولی این شکل از مبارزه باید تغییر کند زیرا جنگ پر از زوایای پیدا و پنهان است و این شکل از جنگیدن شاید دست نباشد و باید بهترین رو‎ش‎ها را برای شکست آنها پی بگیریم.
captcha