طلاب وروحانیون در انقلاب اسلامی پیشگام و پیشکسوت بودند
کد خبر: 3470540
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
آیت الله مقدم قوچانی؛

طلاب وروحانیون در انقلاب اسلامی پیشگام و پیشکسوت بودند

کانون خبرنگاران نبأ: استاد اخلاق حوزه علمیه نبی‌‌اکرم(ص) تهران، روحانیون و حوزه‌های علمیه را در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی پیشگام و پیشکسوت دانست.

آیت‌الله سید علی مقدم قوچانی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در پاسخ به نقش محصلین و مدرسین حوزه‌های علمیه در پیشبرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: آنان به عنوان پیشگامان انقلاب نقش مهی در رساندن پیام و سخنرانی‎های امام خمینی داشتند. آنها با بیان فرمایشات معمارکبیر انقلاب به شکل علنی و یا با توزیع اعلامیه در لفافه  سعی در انتقال راهنمایی‌های امامشان و جنایات شاه داشتند. بدین منظور علمای بزرگی هم چون آیت‌الله سعیدی ، نواب صفوی ، غفاری و بسیاری از علمای دیگر در این هدف بزرگ شهید شدند. عده‌ای  هم تبعید و زندانی شدند.



امام جماعت مسجد علوی، نقش آفرینی طلاب وروحانیون در حفظ و تحکیم آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در شرایط حاضررا این چنین تشریح کردند: طلاب وروحانیون باید برکات انقلاب و مفاسدی  که قبل از انقلاب در جامعه بود را بیان کنند.
استاد اخلاق حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) تهران افزود: شراب فروشی‌ها و جنایاتی که در دوران طاغوت وجود داشت؛ امروز  به برکات انقلاب شاهد این گونه مسائل نیستیم.
 
وی ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب وضع مردم از لحاظ دینی و اقتصادی ضعیف بود . بعضی از شهرستان‌ها از مواهب الهی بی نصیب بودند آب، برق، تلفن و جاده نداشتند.


 آیت‌الله سید علی مقدم قوچانی در پایان یادآور شد: روحانیون بودند که مردم را راهنمایی می کردند.

علیرضابرومند
captcha