تشکیک استاد سعودی در اعجاز علمی قرآن جنجال آفرید
کد خبر: 3471216
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

تشکیک استاد سعودی در اعجاز علمی قرآن جنجال آفرید

گروه‌بین‌الملل: پخش ويدئوهایی از «خالد الجدیع»، از اساتید دانشگاه «محمد بن سعود» عربستان در فضای مجازی با موضوع تشکیک در مسئله اعجاز علمی قرآن، جنجال گسترده‌ای ایجاد کرد.

تشکیک استاد سعودی در اعجاز علمی قرآن جنجال آفرید

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «aksalser.com»، شماری از فعالان شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهایی از خالد الجدیع را منتشر کردند که وی در آن‌ها در مسئله اعجاز علمی قرآن و نیز صحت معجزه «اسرا و معراج پیامبر(ص)» شک و تردید کرده است.

وی در این ویدئوها که در شبکه اجتماعی «توئیتر» منتشر شده است، به ذات اقدس الهی، پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام تعدی و توهین می‌کند.

«فوزان الفوزان»، به نمایندگی از ریاست دانشگاه اسلامی «محمد بن سعود» ریاض به روزنامه «الحیاة» گفت: خالد الجدیع، استاد دانشکده زبان عربی این دانشگاه است که اکنون مجموعه‌ای از ویدئوهای وی که شامل توهین به صحابه و تعدی به دین اسلام بوده، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به مقررات و آیین‌نامه دانشگاه، خالد الجدیع به‌طور موقت از کار معلق شده و به کمیته انضباطی دانشگاه ارجاع داده شده است تا کمیته مجازات و اقدامات لازم را در مورد وی اتخاذ کند.

این استاد دانشگاه عربستان در فایل‌های 40 دقیقه‌ای منتشر در توئیتر، اعجاز بیانی و عددی قرآن را انکار و تأکید می‌کند که ضرورتی ندارد برای اثبات همه چیز در زندگی به قرآن مراجعه کنیم.

خالد الجدیع در حالی اعجاز بیانی و عددی قرآن را منکر شده که بسیار از علما و اندیشمندان مسلمان بر این مسئله تأکید دارند و متفکران غربی نیز با وجود پیشرفت علوم و فن‌آوری، به اعجاز علمی در قرآن اذعان کرده‌اند.

captcha