جشنواره قرآنی بسیج دانشجویی برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3471933
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
رحیم قربانی:

جشنواره قرآنی بسیج دانشجویی برگزار نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه دوره دوازدهم، دوره پایانی جشنواره قرآنی بسیج دانشجویی بود، گفت: دانشجویان بسیجی از این پس می‌توانند در مسابقات قرآن بسیج کشور حضور داشته باشند.

رحیم قربانی، رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد مسابقات قرآن بسیج دانشجویی، گفت: این مسابقات هر سال با عنوان یکی از ائمه اطهار(ع) که برخی رشته‌های جشنواره نیز با محوریت همان امام(ره) بود به صورت سالانه برگزار می‌شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته دوره دوازدهم این مسابقات با محوریت امام زمان(عج) برگزار شد، افزود: با توجه به این موضوع سال گذشته سال پایانی این جشنواره بود و امسال شاهد برپایی این جشنواره در هیچ مرحله‌ای نخواهیم بود.
رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: با این وجود از دانشجویان بسیجی خواسته شده است تا در مسابقات قرآن بسیج که در قالب حلقه‌های صالحین و در مراحل شهری، استانی و کشوری برگزار می‌شود حضور یابند.
قربانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس دانشجویان بسیجی در مسابقات قرآن بسیج کشور که بهمن‌ماه بیست و چهارمین دوره آن برگزار می‌شود حضور خواهند داشت. این مسابقات روزهای 23 تا 26 بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی هر سال بر اساس یک زمانبندی خاص برگزار شده و مرحله کشوری آن نیز عمدتاً در دهه فجر و به میزبانی یکی از استان‌ها برگزار می‌شد. این مسابقات در رشته‌هایی همچون قرائت و حفظ قرآن کریم، تواشیح، دعاخوانی، مداحی، سخنوری، دکلمه‌خوانی، مقاله‌نویسی و رشته‌های مربوط به بخش کتبی و در مراحل دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شد.
سال گذشته دوره دوازدهم این مسابقات با محوریت امام زمان(عج) و به میزبانی استان قم برگزار شد.
captcha