تمرکز بر کنترل آلاینده‌ها و تقلبات در محصولات غذایی در اولویت وزات بهداشت است
کد خبر: 3473346
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
دیناروند اظهار کرد:

تمرکز بر کنترل آلاینده‌ها و تقلبات در محصولات غذایی در اولویت وزات بهداشت است

گروه سلامت: رئیس سازمان غذا و دارو از تمرکز وزارت بهداشت در حوزه غذا بیشتر بر روی کنترل آلاینده‌ها، تقلبات و همینطور بخش هایی که آسیب رسان حوزه و غذا و دارو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رسول دیناروند با بیان اینکه تمرکز بر کنترل آلاینده‌ها و تقلبات در سازمان غذا ودارو در اولویت قرار دارد اظهار کرد: در سال های اخیر پیشرفت‌های خوبی را در این حوزه داشته‌ایم و سعی بر این است که فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه غذا در راستای سلامت مردم و جامعه باشد.

وی افزود: فعالیت هایی که در حوزه غذا صورت می گیرد بلند مدت و کارهایی است که در درازمدت اثر خود را بر سلامت مردم می گذارند.

دیناروند خاطرنشان کرد: در حوزه غذا بیشتر بر روی کنترل آلاینده‌ها، تقلبات و همینطور بخش هایی که آسیب رسان محسوب می‌شوند متمرکز شده‌ایم و با دقت نظارت و کنترل می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآورشد: کاهش نمک، شکر، چربی و اسید‌های چرب ترانس را در دو سال اخیر به صورت چشمگیری کاهش داده‌ایم و سیاست بر این است که اسید چرب ترانس به صفر و نمک و چربی و شکر فرآورده‌های غذایی کاهش داده شود، متاسفانه روغن‌هایی وجود دارد که اسید چرب ترانس آن ها 10 درصد که باید به صفر برسد.

captcha