اعزام دانشگاهیان به عتبات در قالب 300 کاروان/ دو سوم اعزام‌ها هوایی است
کد خبر: 3473660
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در عراق مطرح كرد؛

اعزام دانشگاهیان به عتبات در قالب 300 کاروان/ دو سوم اعزام‌ها هوایی است

گروه دانشگاه: نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: امسال بيش از ۵۰ هزار نفر در چهاردهمين فراخوان ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان براي سفر به عتبات نام‌نويسي كردند كه از اين تعداد به قيد قرعه 11 هزار و 500 نفر انتخاب شدند و در قالب حدود ۳۰۰ كاروان اعزام مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، رضا همداني، نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: امسال بيش از ۵۰ هزار نفر در چهاردهمين فراخوان ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان براي سفر به عتبات نام‌نويسي كردند كه از اين تعداد به قيد قرعه 11 هزار و 500 نفر انتخاب شدند و در قالب حدود ۳۰۰ كاروان اعزام مي‌شوند.

وي با بيان اينكه اعزام دانشجويان زائر به كربلا از ۵ بهمن آغاز شده و تا ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ادامه خواهد داشت، افزود: از اين تعداد حدود دو سوم به صورت هوايي اعزام مي‌شوند كه اين افراد شامل دانشجويان متاهل، اساتيد و تعداد ۲۵ كاروان دختر دانشجوي مجرد هستند.

همداني اظهار داشت: یک سوم باقي مانده پسران مجرد و خانواده‌هاي متاهل هستند كه تمامي پسران مجرد و بخشي از متاهلان كه حدود ۴ هزار نفر هستند به صورت زميني به كربلا اعزام مي‌شوند.

وي ادامه داد: با همكاري سازمان حج و زيارت، شركت شمسا و ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان مديران ثابت اين هتل‌ها از بين مديراني كه سابقه كار با كاروان‌هاي دانشجويي در عمره داشته‌اند و به روحيات آن‌ها آشنا هستند انتخاب شده‌اند و در دو شهر كربلا و نجف نمايندگاني از طرف ستاد عمره و عتبات با نظر سازمان حج و شركت شمسا مستقر شده‌اند.

نماينده ستاد عتبات دانشگاهيان گفت: با توجه به اينكه تمامي كاروان‌هاي دانشجويي داراي روحاني هستند؛ از اين رو ستاد عتبات دانشگاهيان، مداحان ثابتي را در نجف و كربلا در نظر گرفته است كه مراسم استقبال و زيارت اول در حرم و وداع شب آخر در كربلا و نجف، زير نظر روحاني محترم كاروان و با حضور مداحان اعزامي برگزار مي‌شود.

وي يادآور شد: همچنين كارهاي فرهنگي با اشراف بعثه مقام معظم رهبري در كربلا و در نجف ويژه دانشگاهيان انجام مي‌‍شود كه از آن جمله اعزام دانشگاهيان براي زيارت «حربن يزيد رياحي» با روايت‌گري مصور توسط راوي و نماينده بعثه در مرقد مطهر ايشان برگزار مي‌شود.

همداني اعلام كرد: همچنين همايش‌هاي جداگانه‌اي در كربلاي معلا در بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود كه دانشجويان در اين همايش تجديد ميثاق مجددي با امام، شهدا و مقام معظم رهبري مي‌بندند.

وي افزود: سخنراني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و دو تن از دانشجويان در ارتباط با اثر زيارت آقا سيد‌الشهدا و فرهنگ عاشورا و اثر پذيري قشر دانشگاهي و پيرو آن اثر‌گذاري آن‌ها در دانشگاه‌ها و دانشگاهيان از جمله برنامه‌هاي اين همايش است. همچنين روايت‌گري تلفيقي حادثه عاشورا و جريان جنگ تحميلي و دفاع مقدس براي دانشجويان نمايش داده مي‌شود.

همداني ادامه داد: همچنين برنامه‌هاي ويژه در نجف اشرف براي دانشجويان برگزار مي‌شود كه روايت‌گري نجف شناسي در محل صافي صفا بازديد از كتابخانه شهيد آيت‌الله حكيم و مسجد هندي‌ها و كتابخانه علامه اميني از جمله اين برنامه‌ها به شمار مي‌آيد.

وي افزود: حضور در بيت حضرت امام و سخنراني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف از ديگر برنامه‌هاي دانشگاهيان است كه در اين برنامه پيرامون شخصيت امام، ساده زيستي و تقرب به خدا و ولايت‌مداري شخص امام در ۱۳ سال اقامت در نجف اشرف براي دانشگاهيان بازگو مي‌شود.

نماينده ستاد عتبات دانشگاهيان گفت: برنامه زيارت امين‌الله هر شب همراه با وداع دانشگاهيان در حرم مطهر اميرالمومنين علي بن‌ ابيطالب برگزار مي‌شود.

وي ياد آور شد: تمامي كاروان هاي دانشگاهي جلسات قبل از سفر داشته و در بعد از سفر هم آنها با تأمين محل اقامت در جوار حرم حضرت معصومه برگزار مي شود.

همداني اعلام كرد: بسته هاي فرهنگي در ايران تحويل دانشگاهيان مي شود و در روز آخر سفر در كربلا و يا نجف يك آزمون از بسته هاي فرهنگي كه در قبل از سفر تحويل آنها شده است گرفته مي شود و به نفرات برتر جوايزي كه ارزنده ترين آنها سفر مجدد عتبات است داده مي شود.

captcha