بزرگداشت چهلمین روز شهادت شیخ نمر باقر النمر در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 3473699
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

بزرگداشت چهلمین روز شهادت شیخ نمر باقر النمر در اراک برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: بزرگداشت چهلمین روز شهادت شیخ‌ نمر باقر النمر با سخنرانی دکتر عبداللهی رئیس پژوهشکده امام خمینی اراک در مسجد‌النبی(ص) اراک برگزار می‌شود.

محمد اسدی، دبیر ستاد هشتمین یادواره شهدای کوی علوی اراک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اعلام خبر برگزاری یاواره شهدای کوی علوی(مسکن)، گفت: این مراسم امسال برای هشتمین سال متوالی با حضور جمع کثیری از مردم این شهرستان اراک برگزار می‌شود.
وی بااشاره به اینکه بزرگداشت چهلمین روز شهادت شیخ نمر نیز در یادواره شهدای کوی علوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: شیخ نمر یکی از شیعیان مبارز بود که با مبارزه و جهاد در برابر زیاده‌خواهی آل‌سعود و فساد دولت با قدرت ایستاد و در نهایت به مقام شهادت نائل شد، وظیفه ماست که یاد و خاطره وی را فراموش نکرده و با یادآوری نامش در برنامه‌های مختلف او را به جوانان بهتر معرفی کنیم.
اسدی تصریح کرد: یادواره شهدای کوی علوی در دو بخش بصیرتی با حضور دکتر عبداللهی رئیس پژوهشکده امام خمینی اراک در رابطه با شخصیت شیخ‌ باقر النمر و بخش فرهنگی با حضور سیدناصر حسینی‌پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» و در رابطه با تشریح فرهنگ و ایثار و شهادت و ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه مجید جیریایی قاری بین‌المللی در این یادواره به تلاوت قرآن آیات خواهند پرداخت، اضافه کرد: این برنامه با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و مداحی مسعود پیرایش شامگاه فردا، 19 بهمن  پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی(ص) کوی علوی(مسکن) برگزار می‌شود.
دبیر ستاد هشتمین یادواره شهدای کوی علوی اراک در پایان از رونمایی ویژه‌نامه نرم‌افزاری اطلاعات شهدای کوی علوی اراک خبر داد و گفت: تمامی اطلاعات در رابطه با شهدای یاد شده اعم از گفت‌و‌گو با خانواده شهدا، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و هرآنچه در مورد این شهدا باید ذکر شود در این نرم‌افزار وجود دارد، این نرم‌افزار قابلیت به‌روز شدن نیز دارد.
captcha