همکاری ایران در ساخت فیلم «بلال حبشی»
کد خبر: 3475473
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
وزیر فرهنگ سنگال خواستار شد؛

همکاری ایران در ساخت فیلم «بلال حبشی»

گروه بین‌الملل: امباگنیک اندایه در ديدار با رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال همکاری ایران در ساخت فیلم سینمایی «بلال حبشی» را خواستار شد.


ادیت‌شده//همکاری ایران در ساخت فیلم «بلال حبشی»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید‌حسن عصمتی، رایزن فرهنگی كشورمان با امباگنیک اندایه، وزیر فرهنگ و ارتباط سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
رايزن فرهنگی ايران در سنگال در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام دولت جمهوری اسلامی ایران به حکومت سنگال و مردم مسلمان و صلح‌دوست این کشور، آمادگی خود را برای فعال کردن ارتباطات فرهنگی دو كشور به ویژه در حوزه‌های هنری و دینی اعلام کرد.
 
وي همچنين گفت: اکنون ایران در شرايط پساتحریم قرار دارد و خود را برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با جهان به ویژه کشورهای مسلمان آماده می‌کند.
 
پس از آن وزیر فرهنگ سنگال با تبریک فرارسیدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار کرد: ما در حال ساخت شهرکی سینمایی در نزدیکی داکار (پايتخت) هستیم و به تجربه و کمک ایران در این زمینه و نیز ساخت فیلم سینمایی «بلال حبشی»( صحابه رسول خدا(ص) و مؤذن آن حضرت) نیازمندیم.
 
اندایه در ادامه گفت: با توجه به علاقه بسیار مردم سنگال به مساجد، انتظار داریم جمهوری اسلامی ایران ما را در آبادانی این اماکن مذهبی به ویژه مفروش کردن مساجد یاری برساند.
captcha