آثار معنوی و دینی، فیلم‌های ایرانی را در جهان ممتاز کرده است
کد خبر: 3477523
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
فعال رسانه‌ای ایتالیا:

آثار معنوی و دینی، فیلم‌های ایرانی را در جهان ممتاز کرده است

گروه بین‌الملل: مدیر هنری جشنواره فیلم مذهب ایتالیا گفت: آثار معنوی و دینی در سینمای ایران موج می‌زند و این امر فیلم‌های ایرانی را در جهان ممتاز کرده است.

ادیت‌شده//آثار معنوی و دینی، فیلم‌های ایرانی را در جهان ممتاز کرده است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سایت رایزنی فرهنگی ایران در رم، مدیر هنری جشنواره فیلم مذهب ایتالیا در مراسم اکران چهار فیلم ایرانی در شهر کالیاری در جنوب این کشور، گفت: من بیش از 10 سال است که مستقیما با فیلم‌های ایرانی و اکران آنها در ایتالیا سرو کار دارم و موضوعات مطرح در این فیلم‌ها برای همه جوامع به ویژه برای ایتالیا بسیار جذابیت دارند.
 
وی گفت: آثار معنوی و دینی در سینمای ایران موج می‌زند و این امر فیلم‌های ایران را در دنیا ممتاز کرده است، ما افتخار داریم به مدت یک هفته جوانان این شهر را با سینمای ایران آشنا کردیم.

چهار فیلم ایرانی «رنگان» ساخته تیام یابنده، «در انتظار معجزه» ساخته رسول صدر عاملی، «با دیگران» ساخته ناصر ضمیری و «یک سطر واقعیت» ساخته علی وزیریان در کنسرواتوار مهم شهر کالیاری در ساعت‌های مختلف و در طول یک هفته (از 26 بهمن تا اول اسفند) در شهر کالیاری اکران شدند و در مراسم اکران این فیلم‌ها دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقمندان به سینما به نقد و بررسی سینمای ایران پرداختند.
 
جوآنی فلوریس، رئیس کنسرواتوار شهر کالیاری نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه سینمای ایران یک سینمای موفق و پر چالش است که به درستی و خردورزانه از چالش‌های مختلف عبور می‌کند، گفت: در چند سال گذشته فیلم‌های ایرانی را در کالیاری برای همه طیف‌ها عرضه کرده‌ایم و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی بالاخص در بین جوانان از آن شده است و این نشان می‌دهد که فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های ایتالیا می‌توانند بدرخشند.

وی افزود: تلاش ما آشنا‌کردن جوانان شهر کالیاری با صنعت سینما در ایران بود و روزانه بیش از 300 نفر از این فیلم‌ها دیدن کرده‌اند.
 
پورمرجان، رایزن فرهنگی ایران در رم نیز در این مراسم گفت: سینمای ایران در طول 100سال گذشته فراز و نشیب زیادی داشته است. قبل از انقلاب اسلامی در سال 1379 بخش قابل توجهی از جامعه ایرانی به عنوان قشر متدین با سینما ارتباطی نداشتند و آن را مخالف ارزش‌های دینی و خانوادگی می‌دانستند. سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی خود را از خشونت و مسائل غیر اخلاقی دور کرد و با معرفی سینمای معنوی، فیلم‌ها را به داخل خانه‌ها برد که خود این امر یک شاهکار هنری انقلاب اسلامی بود.
 
وی افزود: به نظر من موفقیت سینمای ایران حتی در خارج از کشور بالاخص در ایتالیا که با استقبال زیادی مواجه می‌شود، ریشه در دور بودن آن از انحرافات اخلاقی و خشونت و رواج اندیشه‌های انسانی دارد.
 
پورمرجان ادامه داد: دهه‌های مختلف در بعد از انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی در کمیت و کیفیت فیلم‌های ایرانی بوده‌ایم؛ اما دهه هفتاد اوج سینمای ایران بود که آثار بزرگ هنری خلق شد و علی رغم مشکلاتی که در چند سال گذشته، سینمای ایران داشته است، این هنر همچنان رو به رشد بوده و امروزه یکی از مدعیان جوایز جهانی اسکار است.
 
وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی تدابیر ویژه‌ای برای رونق سینمای ایران به کار رفته و تلاش برای رفع موانع اداری و اجرایی است تا هنرمندان و سینماگران ایرانی بتوانند با فراغ بال و بدون دستورات اداری که با مشی هنری سازگاری ندارد، بهترین آثار سینمایی را خلق کرده و به دنیا ارائه دهند.
 
پورمرجان یادآور شد: فعال‌سازی خانه سینمای ایران، افزایش تعداد سینماها، کمک‌های مالی در تولید و ساخت فیلم‌های سینمایی و حتی مستند و تشویق بخش خصوصی برای ساخت سالن‌های سینمایی از جمله آنها است.

captcha