دانشگاه آمریکا؛ میزبان هفته شناخت اسلام
کد خبر: 3477738
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

دانشگاه آمریکا؛ میزبان هفته شناخت اسلام

گروه بین‌الملل: دانشگاه نبراسکای آمریکا این هفته میزبان برنامه «اسلام 101» است که با هدف کمک به دانشجویان برای شناخت اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی در جامعه اجرا می‌شود.

انگلیسی/ دانشگاه نبراسکا در آمریکا میزبان هفته شناخت اسلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Daily Nebraskan»، انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه نبراسکا از پاییز گذشته در حال برنامه‌ریزی برای این برنامه بوده است.

هفته شناخت اسلام که از امروز، چهارم اسفندماه، کار خود را آغاز کرده شامل برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی با موضوع «به من از اسلام بگو»، جلسه گفت‌وگو با مسلمانان، «حجاب؟ امتحانش کن»، ارائه اطلاعاتی درباره جایگاه زنان در اسلام و از بین بردن تصورات نادرست، آشنایی با هنر و معماری اسلامی و غیره است.

کارز حسن، دبیر انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه نبراسکا می‌گوید: ما جلسات متعددی برگزار کردیم و با غیرمسلمانان زیادی صحبت کردیم تا بفهمیم که آن‌ها دوست دارند در مورد چه چیزهایی بشنوند و لیستی تهیه کردیم که می‌تواند برای دانشگاه نبراسکا و جامعه این ایالت سودمند باشد.

از میان موضوعات مطرح شده، اصول، عقاید و اخلاق اسلامی، مسیحیت در اسلام، تصورات نادرست در مورد اسلام، زن در اسلام و هنر و معماری اسلامی برای بررسی در هفته شناخت اسلام برگزیده شدند.

سارا العلوی، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه نبراسکا می‌گوید: تصمیم به برگزاری این هفته شناخت اسلام در پی آن اتخاذ شد که یکی از دانشجویان مسلمانمان هدف حمله نژادپرستانه قرار گرفت.

العلوی گفت: با فرد خاطی از سوی جامعه و دانشگاه به سرعت برخورد و از ما خواسته شد که برنامه‌ای برای مقابله با این مشکلات و ایجاد فضایی مبتنی بر احترام و آرامش برگزار کنیم.

وی افزود: ما باید رفتارمان با دیگران بر مبنای شخصیت آن‌ها باشد نه تصویری که بر پایه برخی تصورات نادرست و توقعات غلط فرهنگی و اجتماعی در ذهن خود می‌سازیم. من فکر می‌کنم ما به عنوان مسلمان مسئولیت داریم که این مفاهیم را یادآوری کنیم و برای درک متقابل، صلح، هماهنگی و عشق در جامعه تلاش کنیم.

 

captcha