«هرچه می‌خواهی از یک مسلمان بپرس»؛ در کلیسای نیوهمپشایر آمریکا
کد خبر: 3479346
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

«هرچه می‌خواهی از یک مسلمان بپرس»؛ در کلیسای نیوهمپشایر آمریکا

گروه بین‌الملل: برنامه «هرچه می‌خواهی از یک مسلمان بپرس» با هدف پاسخ دادن به سؤالات مردم در مورد اسلام و مسلمانان در کلیسای «آل سینتس» در شهر پیتربورو در ایالت نیوهمپشایر آمریکا برگزار شد.


انگلیسی/ برنامه «هرچه می‌خواهی از یک مسلمان بپرس» در کلیسای نیوهمپشایر آمریکا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Union Leader»، رابرت عزی، شهروند مسلمان آمریکایی عصر دیروز، 9 اسفند، در کلیسای آل سینتس حضور یافت و به سؤالات شرکت‌کنندگان در این نشست پاسخ داد.

عزی عکاس خبری و مقاله‌نویس ساکن شهر اکستر است. او چندین دهه است که در مورد خاورمیانه کار می‌کند و می‌نویسد.

وی از چند سال پیش او شروع به نوشتن و سخن گفتن در مورد اسلام با هدف از بین بردن تصورات نادرست در مورد این دین و ایجاد شناخت نسبت به آن کرد.

جیمی همیلتن، کشیش کلیسای آل سینتس در مورد عزی گفت: هنگامیکه تصمیم گرفته بودم در مورد اسلام بیشتر بدانم به سراغ او رفتم و او کتاب‌های فوق‌العاده‌ای را به من معرفی کرد.

او افزود: شب گذشته نیز عزی در موزه ماریپوزا در پیتربورو سخنرانی کرد. این یک نیاز است. مردم می‌خواهند بیایند و در مورد اسلام بدانند. عزی در مورد تاریخ مسلمانان آمریکا سخن گفت و بعد به سؤالات پاسخ داد.

عزی در پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان در مورد پوشش زنان مسلمان گفت: در قرآن به این مسئله اشاره شده؛ یکی خطاب به زنان زمان پیامبر(ص) است و دیگری در مورد محجوبیت سخن می‌گوید و خطابش هم زنان و هم مردان هستند.

عزی همچنین در مورد تفاسیر قرآن سخن گفت و عنوان کرد که عمده تفاسیر دربردارنده دیدگاه‌های شخصی و اجتماعی مفسران بوده‌اند و این مسئله باید مورد توجه قرار داشته باشد.

او همچنین به سؤالاتی در مورد داعش پاسخ داد و عنوان کرد که دستگیرشدگان این گروه تروریستی حتی نمی‌توانند قرآن بخوانند.

captcha