دارالفتوای مصر تهدید مساجد در هلند را محکوم کرد
کد خبر: 3480132
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

دارالفتوای مصر تهدید مساجد در هلند را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر تهدید مساجد هلند از سوی گروه‌های راست‌گرای افراطی این کشور را محکوم کرد.

تمجید از مخالفت مؤسسات حقوقی هلند با تهدید مساجد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«اخبار مصر»،‌ مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای، ارسال نامه‌های تهدیدآمیز از سوی گروه‌های راست‌گرای افراطی برای ده‌ها مسجد در هلند را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تهدید همزمان ده‌ها مساجد در هلند از طریق ارسال نامه‌‌هایی که حاوی سمبل‌های نازی(صلیب شکسته و عقاب) و عبارات موهن به اسلام و مسلمانان بود، امری محکوم شده است.

این مرکز در ادامه از صدور بیانیه شش مؤسسه حقوقی و مخالف با نژادپرستی، نفرت و اسلام‌هراسی هلند در مخالفت با این تهدید استقبال و اعلام کرد: این مؤسسات هلندی در این بیانیه از شهروندان این کشور خواستند که در مقابل مظاهر اسلام‌هراسی و اقدامات تبعیض‌آمیز سکوت نکرده و به پلیس شکایت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مؤسسات هلندی همچنین، برگزاری نشستی به منظور بررسی افزایش اسلام‌هراسی و نیز انگیزه‌های پشت‌پرده این اقدامات را خواستار شده‌اند که قرار است در این نشست، چگونگی مقابله با اسلام‌هراسی در پی رشد گفتمان نفرت‌آمیز برخی سیاستمداران نیز بررسی شود؛ گفتمانی که تغذیه‌کننده گروه‌های افراطی راست‌گرا است.

مرکز رصد اسلام‌هراسی دارالفتوای مصر در ادامه حمایت از اقدامات و تلاش‌هایی را که برای مقابله با چنین تهدیداتی صورت می‌گیرد، خواستار شد و بر ضرورت شناسایی عوامل پشت پرده این نامه‌ها از سوی مقامات هلندی ذی‌صلاح تأکید کرد.

در این بیانیه همچنین، از مقامات هلندی خواسته شد که تدابیر لازم جهت تضمین امنیت مساجد، حمایت از متولیان این اماکن عبادی و نمازگزاران را اتخاذ کنند.

بر اساس گزارش رؤسای اداره امور مساجد در هلند، پنجشنبه هفته گذشته، ششم اسفندماه، ده‌ها مسجد در این کشور به صورت همزمان نامه‌های تهدیدآمیزی که حاوی عبارات موهن به اسلام و مسلمانان است، دریافت کردند.

در این نامه‌ها، سمبل‌های نازی(صلیب شکسته و عقاب) و عبارت‌های تهدیدکننده «منتظر دیدار مهم باشید ... خوک» و نیز عبارت‌های توهین‌آمیز به اسلام نوشته شده بود.

این نامه‌های تهدیدکننده به ده‌ها مسجد ارسال شد که از جمله آن‌ها، مسجد «السلام»(صلح) در شهر «روتردام» به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد هلند و مسجد «السنة» در شهر «لاهه» است.

شورای اروپايی علمای اهل‌ سنت مراكش نیز پیش از این با صدور بیانیه‌ای، دریافت نامه‌های تهدیدآمیز و حاوی عبارات موهن به اسلام از سوی ده‌ها مساجد در هلند را به شدت محکوم کرد.

حدود 500 مسجد در کشور هلند وجود دارد و مسلمانان بیش از یک میلیون نفر از جمعیت 17 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.
captcha