هشدار نسبت به تشدید اسلام‌هراسی در آمریکا
کد خبر: 3481357
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

هشدار نسبت به تشدید اسلام‌هراسی در آمریکا

گروه بین‌الملل: «مصطفی حمید»، نویسنده آمریکایی، دیروز، 16 اسفندماه، با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نیویورک تایمز»، نسبت به تشدید پدیده اسلام‌هراسی در این کشور هشدار داد.

هشدار نویسنده آمریکایی از بحرانی شدن مسئله اسلام هراسی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «اینا»، «مصطفی حمید»، نویسنده آمریکایی، در مقاله‌ای که روزنامه «نیویورک تایمز» آن را منتشرکرد، نسبت به تشدید موج هراس و ترس از اسلام که به شکل آزاردهنده‌ای در آمریکا تشدیدشده و مظاهر آن به مساجد نیز رسیده است، هشدار داد.

وی در این مقاله می‌نویسد: «در منطقه‌ای که من و خانواده‌ام در ایالت «ایندیانا» زندگی می‌کنیم، مسجد این منطقه اخیرا به صورت عمدی مورد تخریب قرار گرفت و بر دیوارهای آن عبارات توهین‌آمیزی نوشته شده بود که زبان از گفتن آن قاصر است».

در این مقاله آمده است: «احساسات تنفر ضد مسلمانان در آمریکا در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته که از جمله آن‌ می‌توان به تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه ساخت مسجد «قرطبه» در نزدیکی برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک که در حملات 11 سپتامبر هدف قرار گرفتند، اشاره کرد و این تظاهرات نقطه شروع شعله‌ورشدن آتش اسلام‌هراسی در آمریکا بود.

مصطفی حمید در ادامه این مقاله می‌نویسد: از جمله نشانه‌های ظهور اسلام‌هراسی آمریکا در چند سال گذشته می‌توان به تظاهرات افراد مسلح که ماه می سال گذشته مسجدی را در شهر «فینکس» واقع در ایالت «اریزونا» محاصره کردند، اشاره کرد.

همچنین، در منطقه «کوچیلا ولی» در جنوب ایالت «کالیفرنیا»، معترضان در ماه دسامبر مسجدی را به آتش کشیدند و در همان ماه، شخصی، سر بریده خوکی را در درب یک مسجد در شهر «فیلادلفیا» در ایالت پنسیلوانیا قرار داد.

اما طبق نظر نویسنده مقاله، مصاحبه‌های برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیه اسلام و مسلمانان را از دیگر مظاهر اسلام‌هراسی در این کشور دانست و نوشت: «بن کارسون» نامزد  جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به پناهندگان سوریه توهین و آن‌های را «سگ‌های هار» توصیف کرد(!) و «تید کروز»، از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه خواست که فقط پناهندگان مسیحی اجازه ورود به آمریکا داشته باشند.

مصطفی حمید در نتیجه‌گیری این مقاله می‌نویسد: «مسلمانان در آمریکا با یک تهدید بزرگ روبرو هستند و اگر کسی در جامعه آمریکا برای مبارزه با احساس تنفر اقدامی نکند، اوضاع از کنترل خارج می‌شود».

captcha