تلاوت قراء‌ عتبات عراق در پاکستان+عکس
کد خبر: 3485123
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

تلاوت قراء‌ عتبات عراق در پاکستان+عکس

گروه بین‌الملل: محفلی قرآنی با حضور قراء عتبات مقدسه عراق دیروز، 13 فروردین‌ماه‌، در حاشیه سومین جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا» در دانشگاه اسلامی «الکوثر» شهر «اسلام آباد»، پایتخت پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی «الکفیل»، سلسله برنامه‌های سومین جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا» در پاکستان که از روز چهارشنبه، 11 فروردین‌ماه، به همت آستان مقدس امام حسین(ع) در دانشگاه اسلامی الکوثر پاکستان آغاز شده، دیروز با برگزاری محفل قرآنی و نشست ویژه زنان ادامه یافت.

این جشنواره با همکاری اداره اوقاف شیعیان عراق و آستان‌های مقدس علوی، کاظمی و عباسی در دانشگاه اسلامی الکوثر پاکستان در حال برگزاری است.

نشست ویژه زنان دیروز با قرائت آیاتی از قرآن در دانشگاه اسلامی الکوثر اسلام‌آباد آغاز شد و سپس تعدادی از بانوان مطرح در جامعه پاکستان به ایراد سخنانی پرداختند.

شیخ «صلاح الکربلائی»، رئیس هیئت آستان مقدس حضرت عباس(ع) ضمن سخنانی در این نشست، عشق شیعیان پاکستان به اهل بیت(ع) را ستود.

وی به توضیح نقش حضرت فاطمه زهرا(س) و چگونگی الگوگرفتن زنان مؤمن از ایشان پرداخت و گفت: وجود حضرت صدیقه(س) حجت را بر تمامی زنان تمام می‌کند و همه آن‌ها باید با الگوگیری از ایشان در راه راست قدم بردارند و نقش کامل خود را در سطح جامعه ایفا کنند.

«سیدافضل الشامی»، رئیس هیئت آستان مقدس امام حسین(ع) نیز از دیگر سخنرانان همایش ویژه بانوان دانشگاه اسلامی الکوثر پاکستان بود.

وی به شناخت خداوند به عنوان راهی برای اجتناب از معصیت اشاره و تصریح کرد: شناخت خداوند در پیروی از راه اهل بیت(ع) نمایان می‌شود.

لازم به ذکر است، از دیگر برنامه‌های سومین روز این جشنواره، محفل انس با قرآن بود که دیروز پس از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

در این محفل، «محمد المیالی»، قاری آستان مقدس علوی، «علاء الموسوی» قاری آستان مقدس حسینی و «همام الکاظمی» قاری آستان مقدس کاظمین به ارائه قرائت‌های زیبایی پرداختند. این محفل مورد استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه اسلامی الکوثر واقع شد.

ادیت شده؛ تلاوت قراء‌ عتبات مقدسه عراق در پاکستان طنین‌انداز شد + عکسادیت شده؛ تلاوت قراء‌ عتبات مقدسه عراق در پاکستان طنین‌انداز شد + عکسادیت شده؛ تلاوت قراء‌ عتبات مقدسه عراق در پاکستان طنین‌انداز شد + عکسادیت شده؛ تلاوت قراء‌ عتبات مقدسه عراق در پاکستان طنین‌انداز شد + عکسادیت شده؛ تلاوت قراء‌ عتبات مقدسه عراق در پاکستان طنین‌انداز شد + عکس
captcha