حافظان قرآن اندونزی تجلیل شدند
کد خبر: 3485827
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

حافظان قرآن اندونزی تجلیل شدند

گروه بین‌الملل: مراسم فارغ‌التحصیلی و تجلیل از حافظان جزء‌های 29 و 30 قرآن به همت شعبه دارالقرآن آستان مقدس حسینی در اندونزی برگزار شد.

برگزاری محفل قرآنی ویژه حافظان دو جزء 29 ، 30 در اندونزی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، شعبه دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در اندونزی به مناسبت اتمام حفظ جزء‌های 29 و 30 قرآن توسط گروهی از قرآن‌آموزان دختر و پسر این کشور، محفلی قرآنی برگزار کرد و در این محفل، از این گروه از حافظان تجلیل به عمل آمد.

این محفل قرآنی با تلاوت جمعی سوره‌های «ملک، «مزمل» و «النصر» آغاز شد و در ادامه، قرآن‌آموزان دختر و پسر اندونزیایی به پرسش‌های حضار پاسخ دادند.

اجرای تواشیح و ابتهال به زبان‌های عربی و اندونزیایی و سروده‌ای درباره حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این محفل قرآنی، لوح‌های تقدیر و نسخه‌هایی از مصحف تجوید* به حافظان دختر و پسر اندونزیایی اهدا شد و پس از آن، مراسم قرائت جمعی دعای ختم قرآن و دعای فرج امام زمان(عج) برگزار شد.

بنا بر این گزارش، با نظارت اساتید محلی قرآن در اندونزی که از فارغ‌التحصیلان دوره‌های قرآنی شعبه دارالقرآن آستان حسینی در این کشور هستند، دوره‌های متعدد آموزش حفظ و تدریس قرآن در مناطق مختلف اندونزی برگزار می‌‌شود.

همچنین، شعبه دارالقرآن وابسته به آستان حسینی در اندونزی، هفتمین دوره تربیت مربی قرآن را اواخر هفته گذشته در این کشور افتتاح کرد که این دوره با مشارکت نخبگان قرآنی مذاهب مختلف اسلامی از جاکارتا، پایتخت اندونزی و مناطق حومه آن در حال برگزاری است.

*جلد نخست مصحف تجوید شامل جزء «30» قرآن همراه با علامت‌‌ها و نشانه‌های ویژه علم تجوید به رنگ‌های مختلف دی‌ماه، سال گذشته به همت مرکز علوم قرآن، چاپ و تفسیر وابسته به آستان مقدس عباسی منتشر شد.

captcha