کار تحسین‌برانگیز بانوی رتبه‌دار مسابقات قرآن اردن
کد خبر: 3486005
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
سما بابایی بیان کرد:

کار تحسین‌برانگیز بانوی رتبه‌دار مسابقات قرآن اردن

گروه فعالیت‌های قرآنی: سما بابایی، نماینده فعلی ایران اعزامی به یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان اردن از گزارش و آیین‌نامه‌ای که رتبه‌دار دهمین دوره این مسابقات تهیه کرده می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امسال سما بابایی، حافظ روشندل قرآن به عنوان نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن به یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان اردن(21 تا 26 فروردین 95) اعزام می‌شود، در ادامه گفت‌وگوی ایکنا با این حافظ روشندل را می‌خوانید؛
هنگامی از بابایی درباره زمانی که از حضورش در این مسابقات، مطلع شده است، پرسیدم؟ گفت: اواخر اسفندماه 94 از این موضوع مطلع شدم که کمی دیر است. اما قبل از آغاز تعطیلات نوروز از سوی شورای عالی قرآن جلسه توجیهی با حضور استاد معتز آقایی برایم در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: آیین‌نامه سال گذشته مسابقات اردن را برایم تشریح کردند و محفوظاتم را مورد بررسی قرار دادند و در عین اینکه نکاتی را نیز برای اجرای بهتر محفوظاتم گفتند، اما پس از آن چون به ایام نوروز برخورد کرد خودم در خانه به مرور محفوظاتم پرداختم.
کار تحسین‌برانگیز بانوی رتبه‌دار مسابقات قرآن اردن
بابایی در پاسخ به ارتباط‌گیری‌اش با هاجر مهرعلیان، نماینده ایران در مسابقات سال گذشته، بیان کرد: نماینده کشورمان در دهمین دوره این مسابقات، به صورت غیر رسمی گزارشی از روند مسابقات نوشته بود که در شورای عالی قرآن برای سایر نفرات که سال آینده می‌خواهند اعزام شوند، موجود بود که این گزارش خیلی به من کمک کرد و آیین‌نامه مسابقات اردن را ایشان به کشور آورده بود که کمتر افرادی پیدا می‌شوند که این کار را انجام دهند. حتی من با خانم مهرعلیان تماس گرفتم و ضمن تشکر از این کار، نکاتی را نیز در اختیارم قرار دادند.
نماینده ایران در یازدهمین مسابقات اردن در خصوص آیین‌نامه مسابقات این کشور، تأکید کرد: آیین‌نامه آنها متفاوت با آیین‌نامه مسابقات کشور ماست، اما الحمدلله در مسابقات کشوری، سطح مسابقات بالاست و کیفیت اجرا و نحوه برگزاری مسابقات سخت‌گیرانه است، هر شرایط سختی را گذرانده‌ایم و فکر نمی‌کنم مسابقات اردن از کشور ما سخت‌تر باشد.
سما را که طی این سفر مادرش همراهی می‌کند، تصریح کرد: سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم آمادگی‌ام را بالاتر ببرم تا بتوانم بهترین نتیجه را کسب کند.
لازم بذکر است؛ سما بابایی، متولد سال 1369 در تهران است. وی حفظ قرآن را از سن هشت سالگی ‌در خانه فقط با تلاوت‌های ترتیل شهریار پرهیزکار آغاز کرده است و در حدود 12 سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است. او از سال 80 به صورت جدی وارد مسابقات قرآن دانش‌آموزی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش در رشته‌های حفظ 15، 20 و حفظ کل قرآن، دانشگاه‌های سراسری، سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات استان تهران در سازمان بسیج و مسابقات دارالقرآن امام علی‌(ع) و ... شده است و رتبه‌های متعددی را کسب کرده است.
کار تحسین‌برانگیز بانوی رتبه‌دار مسابقات قرآن اردن
بابایی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآنی است به منظور کسب اجازه و متبرک کردن حضورش در مسابقات قرآن اردن به حرم امام رضا(ع) مشرف شده است تا توجهات این امام همام، شامل حالش شود.
سما بابایی از حافظان قرآن تهرانی است که در مرحله فینال سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته حفظ کل بانوان با نمره ۸۵.۶۱ حائز رتبه ممتاز شد.
برای آشنایی بیشتر با این حافظ کل قرآن اینجا کلیک شود.
captcha