خودکفایی امروز ارتش ایران در تأمین تجهیزات نظامی
کد خبر: 3488736
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

خودکفایی امروز ارتش ایران در تأمین تجهیزات نظامی

گروه سیاسی: فرمانده ارشد نظامی ارتش در شمال شرق کشور به توانمندی‌های ارتش برای خودکفایی در تأمین تجهیزات اشاره و عنوان کرد: ارتش با استفاده از کارکنان نخبه و متعهد توانسته است در اکثر زمینه‌ها به خودکفایی برسد که ساخت جنگنده، موشک، ناوشکن، انواع سلاح‌های سبک و سنگین تنها بخشی از این توانمندی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور، ظهر امروز، 27 فروردین‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به خدمات و افتخارآفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی، گفت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان جمهوری اسلامی و رأس آن‌ها استکبار جهانی، از آنجایی که نتوانسته بودند به اهداف خود برسند، شعار انحلال ارتش را با هدف خلع سلاح و تضعیف انقلاب اسلامی سر دادند و متاسفانه برخی ساده لوحان و مسئولان ناآگاه نیز این شعار را باور کردند.
وی با اشاره به تیزبینی و هوشیاری امام راحل(ره)، تصریح کرد: در شرایطی که عده‌ای شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند و برخی مسئولان وقت از این شعار حمایت می‌کردند، حضرت امام(ره) با تیزبینی و هوشیاری از ارتش حمایت کردند و با صدور پیامی روز 29 فروردین را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی اعلام کردند و از این روز با عنوان روز «حماسه و اقتدار» یاد کرده و با این اقدام جان دوباره‌ای به ارتش دادند.
جهانشاهی ضمن اشاره به اهداف نظام شاهنشاهی از تشکیل ارتش، عنوان کرد: با وجود اینکه نظام شاهنشاهی، این ارتش را برای حمایت و حفاظت از خود آماده کرده بود اما از آنجایی که بدنه این نیرو از انسان‌های مذهبی تشکیل شده بود، ارتشیان به ندای حضرت امام(ره) لبیک گفتند و به مردم پیوستند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری کمر نظام شاهنشاهی را شکستند.
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور به اقدامات ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: اولین اقدام ارتش، کمک برای تشکیل سپاه پاسداران و آموزش نیروهای آن بود که به همین منظور شهید کلاهدوز از ارتش به سپاه رفت و به عنوان قائم مقام سپاه در تشکیل سپاه و آموزش به نیروهای آن اقدام کرد.
وی به اقدام ارتش در مقابله با ضد انقلاب اشاره و عنوان کرد: در اقدام بعدی، ارتش برای پایان دادن به غائله گنبد و ترکمن صحرا و همچنین کردستان وارد عمل شد و در این راه، شهدایی همچون شهید شمسایی و شهید حسینی را در 12 فرودین سال 58 تقدیم انقلاب کرد. نقش شهید صیاد شیرازی، شهید فلاحی و شهید قرنی در ایجاد امنیت در منطقه شمال غرب و پایان دادن به غائله کردستان، نقشی بی‌بدیل بود. در همین ایام کوتاه سپری شده از عمر انقلاب و در غائله کردستان، ارتش نزدیک به دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که شهید شعبانی از شهدای لشکر 77 خراسان در غائله کردستان بود.
جهانشاهی ضمن اشاره به تحرکات رژیم بعث صدام در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مرزهای غرب و جنوب کشور، گفت: هنوز غائله کردستان تمام نشده بود که رژیم بعث عراق تجاوزات مرزی خود به خاک ایران را آغاز کرد و تا قبل از شروع جنگ تحمیلی بیش از 700 مورد تجاوز مرزی به خاک ایران داشت که در آن شرایط، ارتشیان از مرزهای غرب و جنوب کشور دفاع کردند.
وی به شروع جنگ تحمیلی 8 ساله صدام علیه ایران اشاره و بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی در 31 شهریور 59، اکثر یگان‌های ارتش از سراسر کشور به مناطق جنگی اعزام شدند و در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح صدام ایستادند. صدامی که ادعا کرده بود ارتشش سه روزه به تهران می‌رسد، 35 روز پشت درهای خرمشهر متوقف شد و با وجود همه حمایت‌هایی که استکبار جهانی از او می‌کرد، نتوانست به اهداف خود برسد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور، نتایج جنگ تحمیلی را درس عبرتی برای زورگویان عالم معرفی و عنوان کرد: در طول جنگ، یگان‌های مختلف ارتش در کنار سپاه و بسیج و با رهبری معمار کبیر انقلاب با انجام صدها عملیات آفندی و پدافندی از جمله ثامن‌الائمه(ع)، طریق‌القدس، والفجرها و کربلاها در مقابل دشمن بعثی ایستادند و دشمن را از خاک کشورمان بیرون کردند.
جهانشاهی به توانمندی‌های ارتش برای خودکفایی در تأمین تجهیزات اشاره و عنوان کرد: ارتش با استفاده از کارکنان نخبه و متعهد توانسته است در اکثر زمینه‌ها به خودکفایی برسد. ساخت جنگنده، موشک، ناوشکن، انواع سلاح‌های سبک و سنگین تنها بخشی از این توانمندی‌هاست که با رشادت و مجاهدت نیروهای با اخلاص نیروهای مسلح در میان اوج فشارها و تحریم‌ها حاصل شده است.
وی در ابتدای صحبت‌هایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: شهدا با نثار خونشان درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و عزت و اقتدار را نصیب مردم ایران و یاس و ناامیدی را نصیب دشمنان کردند. شهیدانی که در دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که خدا به آن‌ها اعطا کرده بود را در راه خدا تقدیم کردند.
captcha