رایزنی ایران و اوگاندا در حوزه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3489630
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

رایزنی ایران و اوگاندا در حوزه فعالیت‌های قرآنی

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی ایران در کامپالا در دیدار با مفتی اعظم جدید اوگاندا همکاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی را بررسی کرد.

رایزنی ایران و اوگاندا در حوزه فعالیت‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در کامپالا با حضور در دفتر مفتی اعظم اوگاندا، با شیخ دیرانگوا، دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
همکاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی، آموزش خانواده و جوانان و برگزاری مسابقات قرآنی دانشگاهی از موضوعاتی است که در اين دیدار مطرح شد.
 
در اين ديدار، شیخ دیرانگوا، طی سخنانی از همکاری و حمایت دیرینه رایزنی فرهنگی ایران با دفتر مفتی اعظم و مسجد کیبولی قدردانی کرد.

مفتی اعظم جدید اوگاندا با اذعان اينكه مسلمانان امت واحده هستند، از نقش ایران در حمایت صادقانه از کشورهای اسلامی تقدير به عمل آورد.
 
وي همچنين، نقش ایران را در ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان مهم دانست و افزود: ما برای هرگونه همکاری در راستای تقویت مسلمانان و تحقق وحدت اسلامی اعلام آمادگی و از کمک و مشارکت در این زمینه استقبال می‌کنیم.
 
جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار وحدت میان مسلمانان
 
رايزن فرهنگی ايران نیز طی سخناني ضمن تبريك جهت انتصاب مفتی اعظم اوگاندا، به وضعیت فعلی جهان اسلام اشاره و بر ضرورت وحدت و مبارزه با تفکرات افراطی و دسیسه‌های پنهان دشمن جهت ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تأكيد كرد.

علی بختیاری نقش علما را در خنثی‌سازی دسیسه‌ها و ایجاد وحدت میان امت اسلام، بسیار مهم ارزیابی کرد.
 
وی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار تقریب و وحدت میان مسلمانان یاد کرد و آمادگی رایزنی فرهنگی كشورمان را برای هرگونه همکاری در این رابطه اعلام كرد.
 
اين ديدار با اهدای هديه‌ای به رسم يادبود از سوی رايزن فرهنگی ايران در کامپالا به شیخ دیرانگوا پايان يافت.
 

captcha