از مطالعه قرآن زیر نور ماه تا تربیت زنان انقلابی
کد خبر: 3491300
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
در کتاب نیم قرن مجاهدت منیر گرجی می‌خوانیم؛

از مطالعه قرآن زیر نور ماه تا تربیت زنان انقلابی

گروه ادب: کتاب «نیم قرن مجاهدت و اندیشه‌ورزی منیر گرجی» از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منتشر شده و در آن از مطالعه قرآن این بانوی قرآن‌پژوه در زیر نور ماه طی دوران کودکی یاد شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «نیم قرن مجاهدت و اندیشه‌ورزی منیر گرجی» عنوان کتابی است که نگاهی به اندیشه‌های قرآنی این استاد قرآن‌پژوه داشته و به تلاش‌های وی در این حوزه پرداخته است. این اثر از سوی انتشارات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منتشر شده است.
معاونت امور زنان ریاست جمهوری در راستای رسالت و مأموریت خود در جهت تعمیق باورهای دینی و تبیین کرامت و منزلت زن در نظام اسلامی درصدد شناسایی و معرفی زنان اسوه و برگزیده ایرانی در حوزه‌های گوناگون دینی، علمی، فرهنگی، سیاسی، هنری و ... برآمده است تا نسل جوان ایرانی و تشنگان حقیقت در سراسر دنیا را با مفاخر ملی و اسلامی ایران‌زمین آشنا کند.
استاد منیر گرجی از جمله زنان برگزیده و اسوه‌ای است که در حوزه‌های گوناگون قرآنی، اجتماعی و سیاسی فعال و صاحب‌نظر بوده و در تربیت نسل زنان انقلابی نقش بسزایی داشته است.
وی در بخشی از این کتاب درباره خاطراتش می‌گوید: «کتاب قرآن را پنهانی به پشت بام می‌بردم و در شب‌‌های بهار و تابستان زیر نور ماه آن را مطالعه می‌کردم، قرآن با ترجمه‌ای که به سختی پیدا کرده بودم.» این عشق وافر به قرآن در او آنچنان دوام و استمرار داشته است که با تلاش و کوشش شخصی و مطالعه کتاب‌های اساتید بزرگ تفسیر چون مرحوم علامه طباطبایی و سایرین او را به استاد قرآن با برداشت‌های نوین و روزآمد مبدل کرده است.
کلاس‌های قرآن وی در طی نیم قرن اندیشه‌ورزی و مجاهدت وی همواره روشنگر راه بانوان و دختران جوانی بوده است که چه در سال‌های قبل از انقلاب و چه بعد از آن در جستجوی حقیقت و هویت گمشده خود بوده‌اند و این کلاس قرآنی هنوز با وجود کهولت سن وی برپا می‌شود و هدایتگر و پرتوافشان جمع مشتاقان و علاقه‌مندان قرآن و جویندگان راه حق و حقیقت است.
یادآور می‌شود، کتاب «نیم قرن مجاهدت و اندیشه‌ورزی منیر گرجی» به صورت ویژه‌نامه و در راستای برگزاری همایشی با همین عنوان منتشر شده است.
captcha