واکنش رئیس به حاشیه‌های خوابگاه دختران
کد خبر: 3491935
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

واکنش رئیس به حاشیه‌های خوابگاه دختران

گروه دانشگاه: رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی به بیان توضیحاتی پیرامون اخبار مبنی بر اسکان پسران در خوابگاه دختران پرداخت و گفت: از خوابگاه مذکور که اتفاقا خارج از محوطه خوابگاهی هم هست، مدت‌هاست به عنوان مهمانسرا استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اخباری مبنی بر اسکان تیم ورزشی پسران در خوابگاه‌های دخترانه دانشکده شریعتی و اعتراض دانشجویان دختر به بهانه تامین هزینه آمده بود، برای اطلاع از صحت و سقم خبر به سراغ فاطمه مهاجرانی، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی رفتیم که توضیحات ایشان در ادامه می‌آید:
فاطمه مهاجرانی، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: دانشکده شریعتی با حدود سی هکتار زمین بزرگترین دانشکده دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. این دانشکده هشت ساختمان خوابگاهی دارد و ساختمانی که پسران در آن اسکان داده شده‌اند اصلاً به‌عنوان مهمانسرا استفاده می‌شود، این ساختمان خوابگاه نیست، سالیان قبل که تعداد دانشجویان بیشتر بود این ساختمان به‌عنوان خوابگاه استفاده می‌شد و در حال حاضر کاربری آن تغییر کرده و به‌عنوان مهمانسرا استفاده می‌شود. دو مهمانسرا داریم؛ یکی داخل محوطه که بانوان آنجا اسکان می‌یابند و یکی هم خارج از محوطه است که آقایان را آنجا اسکان می‌دهیم. مهمانسرایی که بیرون است در تعاملات بین دانشگاهی به دانشگاه آزاد برای مسابقاتشان واگذار شد. لازم به ذکر است که تقریباً نیمی از اساتیدمان آقا هستند و اینطور نیست که اصلاً هیچ آقایی به این فضا رفت و آمد نداشته باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا دلیل اسکان ایشان، تأمین هزینه بوده است، بیان کرد: فضایی که به‌عنوان مهمانسرا داده شده، مجزاست، دیوار دارد، در جداگانه دارد و رفت و آمد آن‌ها هم از طریق مینی‌بوس صورت می‌گرفته، به هیچ عنوان موضوع هزینه نبوده است، بلکه موضوع تعامل بین دانشگاهی است.
مهاجرانی در پاسخ به این سؤال که آیا شما معتقد به این هستید که دانشجویان دختر باید تعامل با آقایان را یاد بگیرند؟ بیان کرد: در سایت‌‌ها این موضوع را خواندم، اینقدر خبر مذکور ناصحیح و بی‌دقت تهیه شده که نام فامیل من را هم اشتباه نوشته‌اند، چگونه می‌شود از چنین خبری انتظار داشت جملاتش درست باشد. من گفته‌ام در راستای تعاملات بین دانشگاهی است؛ دانشجویان تعامل با آقایان را یقیناً در فضاهای دیگر اگر بخواهند یاد بگیرند یاد می‌گیرند ما وظیفه نداریم این کار را برایشان در فضای تک‌جنسیتی انجام بدهیم. ما تعاملات بین دانشگاهی خودمان را داریم.
وی اظهار کرد: واقعیت آن است که اگر می‌خواستم نسبت به دختران دانشجوی خودم احساس مسئولیت نکنم دو شب پیاپی را به خوابگاه نمی‌آمدم. به محض آنکه یکی از دانشجویان پیامک داد که از بودن دانشجویان ناراضی هستیم که خودش هم دانشجوی خوابگاهی نبود، بلکه دانشجوی بیرون از خوابگاه بود و گفت دانشجویان دیگر ناراضی هستند، من به دانشکده رفتم، هم جمعه و هم شنبه من در دانشکده بودم و اصلاً شنبه را در دانشکده خوابیدم. تا دیروقت در محوطه بودم و به‌صورت قطع و یقین می‌گویم دانشجویان، دختران من هستند و این کار با نظارت حراست انجام شده و هیچ‌گونه مشکلی در این قضیه وجود نداشته و یقیناً من در مقابل تک تک دخترانم هم مسئول و هم پاسخگو هستم.
عکس‌های حاشیه‌ساز
مهاجرانی عنوان کرد: فضایی که در عکس‌ها نشان می‌دهند یک فضای کوچک از خیابان است که فضای مشترک بوده که در آن هم اغلب با مینی‌بوس رفت‌وآمد می‌شده، دو سه نفر از دانشجویان پسر که از سالن مسابقه برمی‌گشته‌اند و آخرین نفرات بوده‌اند که بدون مینی‌بوس آمده‌اند، تصویری که در سایت‌ها پخش شده برای همان است. اگر دقت کنید یکی دو تا تصویر بیشتر نیست، عکس‌ها هم از یک زاویه هستند، در واقع یک عکس است که با سه زوم متفاوت گرفته شده است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
elham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۷
0
2
ما از دانشجویان خابگاه شریعتی هستیم .لازم هست که بگووییم نه خابگاه یکی بوده و نه مزاحمتی در کار و ما همه این شایعات را تکذیب میکنیم و قطعا کسانی که لب به اعتراض گشودند آدمهای حاضر در این فتنه بودند که با حضور خود با ظاهری نامناسب در محوطه شرایطی متشنج را بوجود آوردند و محکوم های واقعی همین افراد بی فرهنگند نه دکتر مهاجرانی و قطعا این شایعات هدفی جز درست کردن پاپوش نخواهد بود
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۲۲:۰۷
0
2
حالا مگه چی شده؟ مگه تو خیابون از کنار هم رد نمیشن؟ مگه برق دارن میترسن برق بگیرتشون
عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۲۰:۳۱
0
1
با سلام من از این آقایان به عنوان خبرگزاری فارس سوال دارم که آیا خودشان در این جامعه زندگی نمی کنند مگر در خیابان مترو پارک وخیلی از دانشگاهها پسر ومرد وجود ندارد این افراد آبروی ما دانشجویان را بردند در دانشکده ما اغلب اساتید وکارکنان مرد هستند وهیچ مشکلی هم تا کنون نبوده وما در کمال امنیت و آرامش در این دانشکده تحصیل می کنیم وبه مسولین خود که بسیار پایبند به مسائل فرهنگی واسلامی هستند افتخار می کنیم در این دانشکده بهترین برنامه های فرهنگی را داریم همین هفته ما محفل شعر وادب را داشتیم که دانشجویان در جوی بسیار سالم با هم به مشاعره پرداختند وسرکار خانم دکتر مهاجرانی عزیز هم شعر بسیارعرفانی را سرودند ما در خوابگاه هیچ مشکلی نداشتیم وبارها وبارها آقایان در این میهمان سرا اقامت داشته اندوبرای ما هیچ مزاحمتی نداشته اند این چند دانشجو که خود را بسیجی می نامند و با این بیانات خود ضربه به بسیج مقدس زدند نمی دانم چرا این اخبار را ترویج می دهند به خدا ما هیچ مشکلی نداشتیم واوضاع خیلی عادی بود
captcha