مخالفت با افتتاح مسجد سعودی در فرانسه
کد خبر: 3492234
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

مخالفت با افتتاح مسجد سعودی در فرانسه

گروه بین‌الملل: شهردار شهر «نیس» فرانسه درصدد ارائه شکوائیه برای جلوگیری از افتتاح مسجدی با سرمایه‌گذاری عربستان در این شهر است.

مخالفت با ساخت مسجدی در فرانسه با سرمایه‌گذاری عربستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه لبنانی «النهار»، «کریستیان استروسی»، شهردار شهر «نیس» واقع در جنوب فرانسه و از اعضای حزب راست‌گرای «اتحاد جنبش مردمی» ضمن مخالفت شدید با افتتاح مسجدی که با سرمایه‌گذاری عربستان در این کشور ساخته شده، اعلام کرد که درصدد ارائه شکوائیه به دادگاه برای ممانعت از افتتاح این مسجد است.

وی افزود: «صالح بن عبدالعزیز آل‌شیخ»، وزیر امور اسلامی و اوقاف عربستان، مالک این مسجد است و وی در حالی که منادی شریعت اسلامی است، خواستار تخریب تمام کلیساهای شبه جزیره عربستان شده است.

کریستیان استروسی گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه از افتتاح این مسجد نگران هستند، زیرا منابع مالی خارجی مورد نظارت و بازرسی قرار نمی‌گیرند.

استروسی که از اعضای حزب راست‌گرای «اتحاد جنبش مردمی» و از سال 2008 میلادی شهردار شهر «نیس» بوده، توانسته است موافقت شورای شهر نیس جهت ارائه شکوائیه علیه نماینده دولت در بخش خود را کسب کند و این مسجد از زمان ارائه ایده آن در سال 2002 میلادی تاکنون مجوز ساخت را دریافت نکرده است.

اما اخیرا «آدلوف کلورا»، نماینده دولت فرانسه، موافقت مشروط خود را با افتتاح مسجد «معهد النور» که از سال 2012 میلادی عملیات ساخت آن آغاز شده و در سال 2015 میلادی به پایان رسید، اعلام کرد.

«آدولف کلورا»، نماینده دولت فرانسه همچنین، بر ضرورت عدم دخالت خارجی در امور این مسجد تأکید کرد.

از سوی دیگر، «پاتریک المان»، که وابسته به مخالفان سوسیالیست در فرانسه است، کریستیان استروسی را به دامن زدن به «پوپولیسم»(عوام‌گرایی) متهم کرد و آن را اقدامی مشکوک دانست.

captcha