بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه کتاب تهران
کد خبر: 3492281
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه کتاب تهران

گروه بین‌الملل: روسیه با عرضه آثار تخصصی ـ علمی بنیاد مطالعات اسلامی اين کشور، مهمان ویژه بیست‌ونهمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

ادیت‌شده//بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، براساس توافق حاصله در سال گذشته که جمهوری اسلامی ایران مهمان نمایشگاه کتاب روسیه بود، متقابلاً اردیبهشت‌ماه امسال همزمان با برپايی بیست‌ونهمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، روسیه مهمان ویژه اين دوره از نمايشگاه است.
 
گری گریوف، قائم‌مقام آژانس فدرال مطبوعات و رسانه‌های گروهی روسیه، رئیس کتابفروشی بیبلو گلوبوس، رئیس بنیاد کتاب روسیه و سرگئی کائیکن، رئیس نمایشگاه کتاب مسکو برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، طی روزهای آتی وارد کشورمان می‌شوند.
 
مساحت غرفه روسیه، ۳۰۰ مترمربع است كه این غرفه در سالن ملل در شهر آفتاب برپا خواهد شد و مطابق برنامه اعلامی از طرف روس‌ها، در ایام نمایشگاه میزبان نشست‌های مختلفی با هدف شناساندن فرهنگ، هنر، ادبیات و جاذبه‌های گردشگری روسیه و نیز معرفی ترجمه‌های متقابل ادبیات ایران و روسیه خواهد بود.
 
از ديگر برنامه‌های هيئت روسی می‌توان به نشست خبری سرگئی کائیکن، رئیس نمایشگاه بين‌المللی روسيه در  ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اشاره كرد.
 
روس‌ها علاوه بر شركت در نمایشگاه کتاب تهران، برنامه‌های مختلفی با هدف تقویت و افزایش سطح مبادلات در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ... با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر كشورمان خواهند داشت.
 
در نمایشگاه بين‌المللي کتاب تهران، آثار بنیاد مطالعات اسلامی روسیه عرضه خواهد شد. همچنين مؤسسه انتشاراتی «صدرا»ی مسکو بنا به دعوت انجمن ناشران کتاب روسیه و مؤسسه بین‌المللی نمایشگاه‌های کتاب روسیه به نمایندگی از بنیاد مطالعات شرکت و ضمن عرضه و نمایش آثار، برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز برگزار خواهد كرد.
 
در اين راستا، مراسم اهدای جوایز «سرزمین ناشناخته» به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو‌پناه، رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران به دلیل همکاری فعال با انستیتو فلسفه مسکو و به ویژه همکاری در انتشار سالنامه فلسفی اشراق با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی 15 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
 
همچنين نشستی با حضور حبیب احمدزاده به دلیل استقبال از ترجمه روسی رمان وی با عنوان «شطرنج با ماشین قیامت» برگزار خواهد شد و رونمایی از سری کتاب‌های نویسندگان مردمی ایران رمان‌ها و داستان‌های ترجمه‌شده به زبان روسی از سوی انتشارات صدرای مسکو صورت می‌گيرد.
 
مراسم رونمایی از آثار ویژه ایران و فرهنگ ایرانی همراه با معرفی کتاب‌های «ایران ما» و «نوروز» نیز 16 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.
 
بنیاد مطالعات با بیش 150 عنوان اثر منتشرشده به روسی در موضوعات مختلف قرآنی و روایات، فلسفه، عرفان و کلام، تاریخ اسلام، اندیشه دینی معاصر و سیره معصومین(ع) و همچنین، رمان و ادبیات دفاع مقدس بیشترین تلاش را برای برقراری پُل اندیشه و فرهنگ میان دو کشور انجام داده است.
 
گفتنی است، برخی نویسندگان ایرانی و روسیه‌ای و نیز مترجمان آثار ایرانی به روسی در غرفه روسیه حضور خواهند داشت و فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای مستقیم و تعامل فرهنگی فراهم خواهد بود.
 
captcha