برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان ویژه سال تحصیلی 95 ـ 96
کد خبر: 3492933
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
فردا صورت می‌گیرد؛

برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان ویژه سال تحصیلی 95 ـ 96

گروه اندیشه: آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان برای سال تحصیلی 95- 96، جمعه، 10 اردیبهشت‌ماه ساعت 9 صبح در حوزه‌های امتحانی مشخص شده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان برای سال تحصیلی 95 ـ 96، ساعت 9 صبح جمعه، 10 اردیبهشت‌ماه در مکان‌های مشخص شده برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، محل آزمون آقایان در حرم مطهر رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و همچنین خیابان آزادی، مدرسه آیت‌الله خوئی(ره) است که آزمون بانوان داوطلب نیز در دانشگاه امام رضا(ع) واقع در خیابان دانشگاه صورت مي‌گيرد.
پذيرش رسمي طلاب جهت تحصيل در حوزه علميه آقايان و بانوان خراسان در سال تحصيلي ۹۶ ـ ۹۵ از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۴ آغاز شده بود و تا ۲۰ فروردين‌ماه سال جاری ادامه پیدا کرد. البته این پذيرش به صورت سراسري و از كل كشور امكان‌پذير است، اما برگزاری آزمون ورودي فقط در سه استان خراسان رضوي، جنوبي و شمالي برگزار مي‌شود.
بر اين اساس، متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني حوزه علميه خراسان به آدرس نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند. همچنین توزیع كارت ورود به جلسه آزمون نیز از اول لغايت ششم ارديبهشت‌ماه انجام شده و ثبت‌نام كنندگان نیز بعد از نام‌نويسي جهت ويرايش اطلاعات خود از ۲۱ الي ۲۵ فروردين‌ماه مهلت داشتند تا به آدرس پایگاه اطلاع‌رسانی www.hozehkh.com مراجعه کنند.
آقایان داراي مقاطع سيكل(نظام قديم و پايه نهم دوره اول دبيرستان نظام جديد) و ديپلم و بانوان در مقطع ديپلم مي‌توانستند در آزمون دوره بلندمدت حوزه علميه خراسان شركت كنند که در دوره سفيران هدايت، بانوان و آقایان با مقطع تحصيلي ديپلم به بالا امكان حضور دارند.
علاوه بر این متقاضيان بانو و آقای داراي مقاطع تحصيلي كارداني و بالاتر از آن در آزمون ورودي شركت نمي‌كنند و اين دسته از متقاضيان بعد از اتمام ثبت‌نام خود به مرحله تحقيق و مصاحبه ارجاع داده شده‌اند.
ظرفيت پذيرش طلبه در حوزه علميه خراسان سه هزار نفر است که متقاضيان می‌بایست با مطالعه و اطلاع كامل در انتخاب حوزه و اولويت‌هاي خود در زمان ثبت‌نام، تصميم درست را اتخاذ می‌کردند.
همچنین شرایط پذیرش متقاضیان سراسر کشور در این حوزه علمیه، یکسان است، البته حافظان قرآن كريم، نهج‌البلاغه، صحيفه‌سجاديه و خانواده‌های رزمندگان، جانبازان و شهدا مي‌توانستند از اولويت‌های آمده در دفترچه راهنمای پذيرش استفاده کنند.
بعد از برگزاري آزمون ورودی، اعلام نتايج آزمون كتبي ۳۰ ارديبهشت‌ماه و مصاحبه ۲۰ خردادماه تا سه تيرماه سال جاری خواهد بود و اسامي پذيرفته‌شدگان نیز پس از مصاحبه، در بخش آقایان ۲۰ تيرماه و در بخش بانوان ۱۰ مردادماه اعلام مي‌شود.
همچنین آغاز دوره تثبيتي و مرحله نهايي مصاحبه بانوان و آقایان جهت ورود به حوزه علميه خراسان ۲۲ تيرماه تا ۳۱ مردادماه سال جاری اعلام شده است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۳:۵۴
0
0
سلام
علی کلاته عربی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۳:۳۰
0
0
عالی
captcha