رسانه‌های غربی؛ مسبب اصلی تحریف چهره اسلام
کد خبر: 3493046
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
در همایش قطر عنوان شد؛

رسانه‌های غربی؛ مسبب اصلی تحریف چهره اسلام

گروه بین‌الملل: شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی «اسلام‌هراسی» در شهر «دوحه»، پایتخت قطر تأکید کردند که رسانه‌های غربی مسبب اصلی اسلام‌هراسی و تحریف چهره دین اسلام هستند.

رسانه‌های غربی مسبب اصلی تحریف تصویر اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه قطری «الرایة»، همایش بین‌المللی «اسلام‌هراسی و تأثیر آن در روابط فرهنگی و عربی»، هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه سال جاری به همت انجمن روابط عربی ـ بین‌المللی در شهرک فرهنگی «کتارا» در دوحه قطر برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش هشدار دادند که دشمن و خصومت مستمر غربی‌ها علیه اسلام و مسلمانان در جهت خدمت به امنیت و صلح جهانی نیست، بلکه تروریسم و درگیری را شعله‌ورتر می‌کند.

حاضران در این همایش اعلام کردند: رسانه‌های غربی با پخش برنامه‌های تنفرآمیز و ارائه اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده، مسبب اصلی رشد پدیده دشمنی با اسلام و مسلمانان هستند.

«محمد حامد الأحمری»، مدیر انجمن روابط عربی ـ بین‌المللی قطر، ضمن سخنانی در این همایش گفت: پدیده اسلام‌هراسی تأثیر منفی بر مسیر روابط بین‌المللی دارد و اکنون تعصب فوق‌العاده‌ای علیه دین اسلام وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به این که اسلام دین محبت، تسامح و تفاهم است، رسانه‌های غربی را به دامن‌زدن به دشمنی و خصومت علیه اسلام به‌ویژه در آمریکا و غرب اروپا متهم کرد.

در این همایش که پژوهشگرانی از کشورهای عراق، تونس، الجزایر، قطر و آرژانتین، آمریکا و ... حضور داشتند، دلایل ظهور پدیده اسلام‌هراسی و جلوه‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.
captcha