تنها تندیس شهید مطهری شهر فریمان در آستانه فروپاشی
کد خبر: 3493154
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
ایکنا گزارش می‌دهد؛

تنها تندیس شهید مطهری شهر فریمان در آستانه فروپاشی

گروه اجتماعی: تنها نماد شهر زادگاه استاد مطهری که به یاد ایشان جانمایی شده است، در گذر زمان به فراموشی سپرده شده و به رغم اینکه سال گذشته نیز در این خصوص گزارشی بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت اما کاری برای بازسازی آن صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ساعت 6:30 صبح 11 اردیبهشت‌ماه به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری راهی شهرستان فریمان، زادگاه این استاد ارزشمند انقلابی شدیم. 
در طول مسیر به اقدامات ارزشمند و ماندگاری که شهید مطهری در طول زندگی‌اش انجام داده بود، فکر می‌کردم، به اینکه در کودکی به او چه آموختند که در بزرگی این گونه توانست تاریخ‌ساز شود. 
شهید مرتضی مطهری، نامی آشنا که از هر فرد در هر سنی درباره‌اش بپرسی، می‌شناسنش، یار قدیمی امام خمینی(ره) که بیش از 40 اثر ماندگار فلسفی و دینی از خود به جای گذاشته است.
 12 اردیبهشت ماه امسال، سن شهادت ایشان 37 ساله می‌شود، روزی که به عنوان بزرگداشت مقام این عالم ربانی به عنوان روز معلم نامگذاری کرده‌اند.
از همین رو، روز بزرگداشت استاد بهانه‌ای شد تا سری به زادگاه ایشان یعنی فریمان بزنیم، مکانی که روزی محل زندگی این بزرگ‌مرد تاریخ جهان اسلام بود تا برنامه‌های این شهر را برای بزرگداشت مقام شامخ این استاد ارزشی از نزدیک نظاره‌گر باشیم.
تنها تندیش شهید مطهری شهر فریمان در آستانه فروپاشی
واقعیت این است که جهان اسلام و ایران بزرگ در طول تاریخ آن‌قدر مدیون تلاش‌ها و رشادت‌های افرادی همچون شهید مطهری است که به نظر می‌رسد توجه به بزرگداشت این افراد امری بدیهی است.
اما در سفری که سال گذشته به همین مناسبت به شهر فریمان برای تهیه گزارش صورت گرفت، شاهد بودیم تنها تندیس ایشان که به عنوان نماد و هویت شهر به شمار می‌رود از فرط کهنگی و فرسودگی رو به زوال بود.
تنها تندیش شهید مطهری شهر فریمان در آستانه فروپاشی
به همین دلیل، امروز آمدیم تا ببینیم آیا مسئولان شهر استاد مطهری فکری برای نماد و هویت شهر فریمان اندیشیده‌اند یا خیر؟ نمادی که گویا تنها چیزی در شهر است که به یاد استاد ساخته شده است امابا کمال تأسف نظاره‌گر بودیم تنها نماد شهر که به یاد ایشان جانمایی شده است، در گذر زمان به فراموشی سپرده شده و به رغم اینکه سال گذشته نیز در این خصوص گزارشی بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت اما کاری برای بازسازی آن صورت نگرفته است.
captcha