مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در امارات
کد خبر: 3494851
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در امارات

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات قرآن و سنت نبوی دانش‌آموزی در شهر «عجمان» امارات در حال برگزاری است.

مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی «عجمان»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی امارات(وام)، مرحله نهایی این مسابقات به همت شعبه انجمن دینی ـ فرهنگی «دارالبر» در امارت «عجمان» از 12 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و فعالیت‌های آن امروز، 15 اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

این مسابقات با حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی اعم از ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار می‌شود و یک سطح از این مسابقات نیز برای معلمان و کارکنان اداری مدارس منطقه آموزشی «عجمان» امارات اختصاص داده شده است.

خالد عبدالواهب الخاجه، مدیر شعبه انجمن دینی ـ‌ فرهنگی «دارالبر» در عجمان در این باره گفت: این مسابقات سالانه با هدف تقویت پیوند میان دانش‌آموزان امارات و فرزندان مقیم در این کشور با قرآن کریم و سنت نبوی برگزار می‌شود.

الخاجه افزود: این مسابقه در دو بخش در حال برگزاری است که «حفظ و تلاوت قرآن و تفسیر واژگان این کتاب الهی» و «حفظ احادیث نبوی و معانی واژگان احادیث پیامبر(ص)» از رشته‌های این مسابقات است.

این رقابت‌ها شامل 8 سطح آموزشی است که شرکت‌کنند‌گان دختر و پسر در سنین مختلف را در می‌گیرد.

مرحله نخست به خردسالان مهدهای کودک اختصاص دارد که جوایز ویژه‌ای متناسب با سن این کودکان اختصاص داده شده است.

بنابراین گزارش، در مرحله دوم دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی، مرحله سوم دانش‌آموزان سوم و چهارم ابتدایی، مرحله چهارم دانش‌آموزان پنجم و ششم ابتدایی، مرحله پنجم دانش‌آموزان اول و دوم راهنمایی، مرحله ششم دانش‌آموزان سوم راهنمایی و اول دبیرستان و مرحله هفتم دانش‌آموزان سال دوم و سوم دبیرستان با یدیگر رقابت می‌کنند.

مرحله هشتم این مسابقات نیز به معلمان مدارس و کارکنان اداری منطقه آموزشی عجمان اختصاص دارد.

لازم به ذکر است که مراسم اختتامیه این مسابقات 10 خردادماه برگزار خواهد شد.

captcha