همایش‌های قرآنی پُرهزینه یا حمایت از مؤسسات، اولویت با کدام است؟
کد خبر: 3499897
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

همایش‌های قرآنی پُرهزینه یا حمایت از مؤسسات، اولویت با کدام است؟

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون دارالقرآن خمین با اشاره به برگزاری همایش‌های قرآنی پُرهزینه گفت: برگزاری این همایش‌ها در شرایطی است که برخی از مؤسسات حتی در خریدن یک هدیه کوچک برای قرآن‌آموزان خود با کمبود جدی منابع مالی روبه رو هستند حال اولویت با کدام است؟

اعظم خیّری، معاون دارالقرآن شهرستان خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: اگر خیّرین قرآنی می‌خواهند از مؤسسات، حافظان و قاریان حمایت کنند نباید محدود به مؤسسه خاصی شود بلکه باید از همه مؤسسات حمایت شود.
این مربی قرآن کریم افزود:بعضی از مراکز قرآنی به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند شاگردان خود را حفظ کنند و درنهایت این مشکلات باعث تعطیلی مؤسسه می‌شود شاگردان آن مؤسسه نیز جذب مؤسساتی می‌شوند که توان مالی بالایی دارند.
وی با انتقاد ارائه آمارهای غیر واقعی از طرف برخی مؤسسات قرآنی تصریح کرد: این آمارگرایی ضربه سنگینی بر پیکره شیوه‌های صحیح آموزشی قرآن وارد کرده است، اگر فعالان قرآن در مراکز خود به کیفی‌سازی توجه می‌کردند امروز با مشکل عدم راه‌یابی حافظان و قاریان به مراحل کشوری و عدم کسب رتبه‌های برتر در مسابقات استانی از سوی جامعه قرآنی خمین مواجه نبودیم.
معاون دارالقرآن خمین با اشاره به برگزاری همایش‌های قرآنی پرهزینه گفت: برگزاری این همایش‌ها در شرایطی است که برخی از مؤسسات در برگزاری کلاس‌ها و استفاده از اساتید برتر در کلاس‌های آموزشی یا حتی در خریدن یک هدیه کوچک برای قرآن‌آموزان خود با کمبودجدی منابع مالی روبه رو هستند حال اولویت با کدام یک است؟
این حافظ کل قرآن با بیان اینکه سال گذشته به برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزی 15 هزار تومان بعنوان هدیه پرداخت شد افزود: دانش‌آموزان انگیزه حضور در کلاس‌های قرآنی و شرکت در مسابقات را ندارند زیرا هیچگونه  تشویق و حمایتی از آنها نمی‌شود مسئولان و خیّرین باید متوجه این آسیب‌ها باشند.
وی علت نتایج ضعیف خمین در بخش استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی را بی‌توجهی دانست و توضیح داد: خمین میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز بود اما با وجود شرایط میزبانی نتایج قابل قبولی به ویژه در رشته‌های قرائت و حفظ به دست نیاورد.
 معاون دارالقرآن خمین با اشاره به موازی‌کاری در حوزه قرآن ادامه داد: قرآن نیازمند یک سازمان مجزا و مستقل است تا تمام امور قرآنی مانند برگزاری کلاس‌ها و مسابقات را زیر نظر بگیرد، گواهی‌نامه‌های قرآنی که به اشکال مختلف به قرآن‌آموزان داده می‌شود نشان‌دهنده قرآنی شدن جامعه یا افزایش سواد کیفی نیست نباید ارائه آمار و ارقام بر کیفیت ارجحیت داشته باشد.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۰۰:۳۳
0
0
این خانم خبرنگار متاسفانه با پبشرفت خمین موافق نیست و اکثر گزارشاتشان این گفته را اثبات نموده است و بایستی این قضیه مورد بررسی قرار بگیرد
مراقب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۱۵:۲۶
0
0
سلام
بانظر استاد خیری موافقم
تمامی اعتبارات جذب و تبلیغ و تربیت و مسابقات در زمینه قرآن باید در اختیار یک سازمان مجرا و غیر وابسته به دولت قرار بگیره و در هر ارگانی نماینده تام الاختیار داشته باشه و فقط ارگانها وظیفه برنامه ریزی و خدمت رسانی رو داشته باشن
اینجوری در زمینه قرآن به تمرکز زایی می رسیم و به عدالت و اقتصاد مقاومتی نزدیک میشیم در ضمن اجرای برنامه ها با تخصص بیشتری همراه هست و از ورود .... به این عرصه جلوگیری میشه.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۸:۲۹
0
0
بنده به عنوان یک زن فعال قرآنی استاد خیری و این خانم خبرنگار را تحسین میکنم که درچنین شرایطی که همه بدون درنظر گرفتن واقعیت ها مشغول به به و چه چه کردن و تمجید از این آقایان هستند، انتقادات به جا و اصولی خودشون رو بدون پروا مطرح میکنن. خدا توفیقتون بده
امید
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۵:۲۸
0
0
من هم با نظر استاد خیری که خود دارنده انواع مقام در مراحل استانی و کشور هستند موافقم و از تمام تلاشهایی که در زمینه قرانی در شهرستان خمین با کمترین امکانات و بدون بودجه را دارند تشکر و قدردانی میکنم و لازم میدونم اگه خیرینی که به قران ارادت دارند کمکهای خود را فقط مختص به یک موسسه ندانند و کمکهای خود را باشناخت کامل از مسئولین موسسات هدیه دهند تا خدایی ناکرده در حق موسساتی که با خلوص نیت مشغول به فعالیت هستند اجحاف نشود.
بامید روزی که قران اموزانی در سطح بین الملل در این شهر رشد کنند
امید
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۵:۳۳
0
0
ضمنا اضافه کنم که نباید خیرین محترم رو زیر سوال برد چون ایشان فکر میکنند که کمکهای مالی که هدیه میشود به طور مساوی بین تمامی موسسات تقسیم میشود که چنین نیست
captcha